Mecze szczypiornistów w TVP: 6 mln widzów i 6 mln zł z reklam
Niedzielny mecz polskich piłkarzy ręcznych z Danią, w którym Polacy zdobyli brązowy medal mistrzostw świata, przyciągnął do TVP 2 średnio 6,2 mln widzów – wynika z danych AGB Nielsen Media Research.
Dało to Dwójce 42,10 proc. udziału w rynku. Ostatnie trzy spotkania (półfinał z udziałem Polaków oraz mecze o brązowy i złoty medal) obejrzało w TVP 2 średnio 5,7 mln widzów (35,39 proc. udziału w rynku) – o połowę więcej, niż gromadziły analogiczne mecze mistrzostw świata sprzed dwóch lat, wówczas transmitował je Polsat – 3,7 mln (23,89 proc.). Najwięcej osób przyciągnął rozegrany 30 stycznia mecz Polska – Chorwacja – 6,9 mln (40,53 proc.). Wpływy Dwójki z reklam i plansz sponsorskich przy transmisjach, według danych cennikowych (bez rabatów), wyniosły 6 mln zł. Największymi reklamodawcami były firmy Procter & Gamble (900 tys. zł), PKO BP SA (500 tys. zł) i Reckitt Benckiser (430 tys. zł).(RUT, 03.02.2009)










