Kontrowersyjna autopromocja agencji Bed & Breakfast
23.01.2009, 20:57
Założona przez Suzan Giżyńską i Piotra Mateckiego agencja reklamowa Bed & Breakfast rozpoczęła nietypową kampanię autopromocyjną.
Na swojej stronie internetowej agencja zamieściła Dekalog Reklamy. Pokazała m.in. logo Apple z podpisem: ”Nie będziesz miał Bogów cudzych przede mną”, Volvo - ”Nie zabijaj”, Winiary - ”Nie cudzołóż”, Gerda – ”Nie kradnij”. Jedenaste przykazanie, prezentujące logo Bed & Breakfast, brzmi: ”Twórz własne zasady”. Niektórzy reklamodawcy źle odebrali taki przekaz. Michał Witkowski, rzecznik prasowy Grupy PZU, mówi: - Będziemy domagać się usunięcia naszego logotypu zamieszczonego bez naszej zgody. - Dekalog Reklamy to dość nietypowa forma komunikowania o pozytywnych wartościach marek – ocenia Iwona Żaczek, brand PR senior specialist Nestlé Polska, właściciela marki Winiary. - Jesteśmy zaskoczeni pojawieniem się tam naszego logotypu. Rozumiemy, że intencją autorów tego pomysłu było pokazanie nas jako promotora wartości rodzinnych - dodaje. - Nie chcieliśmy nikogo urazić, a jedynie wzbudzić dyskusję w środowisku - wyjaśnia Piotr Matecki. – Nie spytaliśmy reklamodawców o zdanie, działając w dobrej wierze i licząc na ich wysoką kulturę. Zależało nam, by stworzyć manifest dobrego marketingu. Pokazaliśmy najlepsze, naszym zdaniem, jego przykłady – dodaje Matecki. Rozumie to wyjaśnienie Mariusza Nycz, communication manager Volvo Polska. – Owszem pomysł jest kontrowersyjny, ale ciekawy – stwierdza Nycz. – W naszym przypadku podkreśla wartości, które powinny się kojarzyć z marką: bezpieczeństwo oraz dbanie o życie i zdrowie użytkowników naszych aut – dodaje przedstawiciel Volvo. Piotr Matecki zapowiada, że za kilka dni przedstawi drugą wersję dekalogu.(MŁ, 23.01.2009)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










