Dział: REKLAMA

Dodano: Styczeń 16, 2009

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Białystok wycofuje się z umowy z Grupą Eskadra

Władze Białegostoku zerwały umowę z agencją Grupa Eskadra na realizację kampanii promocyjnej miasta. Miała ona wykorzystywać nowe logo, podobne do znaku amerykańskiej organizacji mniejszości seksualnych.

Prezydent Białegostoku Tadeusz Truskolaski powiedział wczoraj na konferencji prasowej, że decyzja została podjęta ”w związku z zaistnieniem okoliczności podających w wątpliwość dalsze funkcjonowanie logotypu miasta w jego obecnej formie”. Prawnicy sprawdzają, czy nie doszło do plagiatu. Chodzi o odkryte przez internautów i podnoszone przez media duże podobieństwo logo Białegostoku do znaku używanego w przeszłości przez organizację skupiającą m.in. homoseksualistów i biseksualistów z Nowego Jorku. Oba logotypy przedstawiają słoneczka w żółto-czerwonych kolorach. Według Eskadry podobieństwo jest niezamierzone i przypadkowe. Za realizację kampanii magistrat miał zapłacić krakowskiej firmie Grupa Eskadra, która wcześniej opracowała nowe logo, ponad 2,7 mln zł. Akcja promocyjna miała być zrealizowana w maju br. i obejmować m.in. kampanię billboardową w 10 największych polskich miastach oraz emisję spotów reklamowych w ogólnopolskich mediach. Jak powiedział Truskolaski, magistrat odstąpił od realizacji umowy, wykorzystując klauzulę pozwalającą na rozwiązanie jej w ciągu miesiąca od dnia podpisania. Mateusz Zmyślony, dyrektor kreatywny Eskadry, powiedział Polskiej Agencji Prasowej, że rozumie decyzję magistratu i zgadza się z nią, ponieważ ”w obliczu powagi sytuacji” i kontrowersji powstałych wokół logo należy najpierw sprawę wyjaśnić i zaczekać na wyniki przygotowywanych przez prawników ekspertyz. Nie wykluczył, że Eskadra wystąpi w kolejnym ogłoszonym przez miasto przetargu. Miasto czeka na wyniki dwóch niezależnych ekspertyz – te poznamy najprawdopodobniej pod koniec stycznia. Koszt ich wykonania (9 tys. zł) pokryje Eskadra. Agencja zadeklarowała też pokrycie ewentualnych kosztów profesjonalnych badań opinii publicznej na temat logo, które miasto przeprowadzi po uzyskaniu wyników ekspertyz.

(DOK, PAP, 16.01.2009)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.