Dział: REKLAMA

Dodano: Styczeń 14, 2009

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Cztery razy więcej skarg do Rady Reklamy niż rok wcześniej

Do Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy wpłynęło w ub.r. prawie cztery razy więcej skarg (460) niż w 2007 roku (121).

Większość tych skarg (455) złożyli konsumenci, pięć pochodziło od podmiotów gospodarczych. Polacy najczęściej skarżyli się na: dyskryminację ze względu na przekonania religijne (287 skarg), dyskryminację ze względu na płeć (53 skargi), wprowadzenie w błąd (32 skargi) oraz przemoc i szokujące obrazy w reklamie (31 skarg). Najbardziej oprotestowaną reklamą (283 skargi) w 2008 roku był billboard promujący kolekcję Virginity firmy odzieżowej Artman. Przedstawiały one chłopaka lub dziewczynę w pozie podobnej do modlitwy. Opatrzono to hasłem ”Strzeż mnie Ojcze” obok umieszczono logo House i słowo Virginity. W drugiej kolejności pod względem liczby zgłoszonych skarg (37) były telewizyjne spoty Mobilkinga. W 158 przypadkach skargi zostały uznane za zasadne, 42 odrzucono, 67 skarg miało braki formalne lub nie mieściły się w zakresie kodeksu etyki reklamy. Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy, który zrzesza organizacje branżowe skupiające reklamodawców, media, agencje i domy mediowe, odpowiada za samoregulację w dziedzinie reklamy. Działalność Rady Reklamy opiera się na kodeksie etyki reklamy, wyznaczającym standardy komunikacji marketingowej (w tym roku będzie aktualizowany). W br. Rada Reklamy planuje przeprowadzenie kampanii poprawiającej jej rozpoznawalność wśród konsumentów.

(MAZ, 14.01.2009)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.