Francuska telewizja publiczna przestaje emitować reklamy po godzinie 20
06.01.2009, 08:56
Od wczoraj publiczna France Televisions nie pokazuje reklam między godz. 20 a 6 rano. Jest to część planu reorganizacji nadawców publicznych, który zakłada wprowadzenie całkowitego zakazu emitowania reklam w 2011 roku.
Według związków zawodowych skorzystają na tym prywatne stacje telewizyjne i zwiększy to wpływ prezydenta Nicolasa Sarkozy'ego na media. Związki są zdania, że reformy ogłoszone przez Sarkozy'ego rok temu osłabią podstawy finansowe czterech głównych państwowych stacji telewizyjnych, doprowadzą do zwolnień i wzmocnią nadawców prywatnych jemu sprzyjających. Według rządu reforma ma poprawić jakość programów emitowanych w publicznej telewizji, uwalniając ją od ”tyranii notowań”. Rząd obiecał też zrekompensować straty w dochodach z reklam. Nowe przepisy mają dać rządowi możliwość bezpośredniego mianowania prezesa France Televisions. Pracownicy nadawców publicznych przeprowadzili w 2008 roku kilka strajków. Związki zawodowe kanału France 3 wezwały w poniedziałek do protestów. W środę spodziewane są strajki w kanale France 2.(DOK, PAP, 06.01.2009)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










