Dział: TELEWIZJA

Dodano: Styczeń 06, 2009

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Francuska telewizja publiczna przestaje emitować reklamy po godzinie 20

Od wczoraj publiczna France Televisions nie pokazuje reklam między godz. 20 a 6 rano. Jest to część planu reorganizacji nadawców publicznych, który zakłada wprowadzenie całkowitego zakazu emitowania reklam w 2011 roku.

Według związków zawodowych skorzystają na tym prywatne stacje telewizyjne i zwiększy to wpływ prezydenta Nicolasa Sarkozy'ego na media. Związki są zdania, że reformy ogłoszone przez Sarkozy'ego rok temu osłabią podstawy finansowe czterech głównych państwowych stacji telewizyjnych, doprowadzą do zwolnień i wzmocnią nadawców prywatnych jemu sprzyjających. Według rządu reforma ma poprawić jakość programów emitowanych w publicznej telewizji, uwalniając ją od ”tyranii notowań”. Rząd obiecał też zrekompensować straty w dochodach z reklam. Nowe przepisy mają dać rządowi możliwość bezpośredniego mianowania prezesa France Televisions. Pracownicy nadawców publicznych przeprowadzili w 2008 roku kilka strajków. Związki zawodowe kanału France 3 wezwały w poniedziałek do protestów. W środę spodziewane są strajki w kanale France 2.

(DOK, PAP, 06.01.2009)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.