PKO BP za kampanię Max Lokaty ma zapłacić 5,7 mln zł kary
Bank PKO BP naruszył prawo, wprowadzając konsumentów w błąd w trakcie kampanii reklamowej lokaty terminowej Max Lokata – uznał i ogłosił wczoraj prezes Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Nałożył na spółkę ponad 5,7 mln zł kary.
Wątpliwości urzędu wzbudziła treść materiałów reklamowych Max Lokaty. Bank informował, że jest oprocentowana w wysokości 6 proc. w skali 12 miesięcy. Jednak o tym, że okres ten liczony jest od 18 marca 2008 roku, a nie od daty podpisania umowy, konsument mógł dowiedzieć się dopiero w placówce banku. Zdaniem UOKiK-u pominięcie tak istotnej informacji w przeważającej części materiałów reklamowych mogło wprowadzać w błąd. Kampanię reklamową nowej lokaty terminowej bank prowadził od stycznia do końca lutego 2008 roku w telewizji, w prasie, radiu i Internecie. Kreacje przygotowała agencja Scholz & Friends Warszawa, a media kampanii planował i kupował dom mediowy Zenithmedia. Decyzja UOKiK-u nie jest ostateczna. Przysługuje od niej odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że PKO BP nie zamierza tego robić. Wczoraj bank nie komentował tej sprawy.(MŁ, 19.12.2008)










