Mieszkańcy Warszawy i Krakowa o reklamie zewnętrznej
15.12.2008, 08:30
20 proc. mieszkańców Warszawy i 36 proc. mieszkańców Krakowa nie akceptuje reklam na nośnikach reklamy zewnętrznej w swoich miastach.
Instytut MillwardBrown SMG/KRC na zlecenie Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej między 6 a 16 listopada br. przebadał 630 warszawiaków i 480 krakowian. Dane zebrał w raporcie ”Opinie mieszkańców Warszawy i Krakowa o reklamie zewnętrznej”. Z badań wynika, że zastrzeżenia co do zbyt dużej ilości reklam w mieście ma 38 proc. mieszkańców Warszawy i 53 proc. mieszkańców Krakowa, a do tych umieszczonych w pobliżu miejsca zamieszkania - odpowiednio 32 i 28 proc. Natomiast 20 proc. mieszkańców Warszawy i 36 proc. mieszkańców Krakowa nie akceptuje w ogóle outdooru w swoich miastach. Badani są jednak przekonani, że nośniki zewnętrze to jeden ze sposobów promocji miasta i regionu – dzięki nim Warszawa i Kraków przypominają inne europejskie miasta. Mimo to respondenci dostrzegają konieczność wprowadzenia regulacji ograniczających liczbę nośników zewnętrznych. Na taką potrzebę wskazało 42 proc. mieszkańców stolicy i 37 proc. mieszkańców Krakowa. Aż 73 proc. warszawiaków i 68 proc. krakowiaków niechętnych jest reklamom rozklejanym nielegalnie, takim jak plakaty i ulotki np. na wiatach przystankowych.(DOK, 15.12.2008)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










