Prawie dwa miliony Polaków zrobi w tym roku zakupy świąteczne w Internecie
12.12.2008, 08:26
Sklepy online obsłużą w okresie świątecznym o 65 proc. więcej klientów, niż przed rokiem – wynika z badań MillwardBrown SMG/KRC przeprowadzonych na zlecenie firmy D-Link Technology Trend.
Według badań zakupy w sieci robi co trzeci polski internauta (32 proc. badanych). Z handlu elektronicznego skorzystało w ciągu minionego roku ponad 4,2 mln klientów – to o milion więcej, niż w 2007 roku. Szczyt zakupów internetowych przypada na dwa ostatnie miesiące roku. W listopadzie i grudniu sklepy online muszą obsłużyć prawie 2 mln klientów. Polacy kupują w sieci przede wszystkim ze względu na korzystniejsze ceny, niż w tradycyjnych sklepach (tę odpowiedź wskazuje 50 proc. ankietowanych) oraz wygodną formę (49 proc.). Rzadziej niż rok temu kierują się porównywarkami cen (obecnie 53 proc., w 2007 roku – 77 proc.). Internetowi klienci najczęściej kupują w polskich serwisach aukcyjnych (82 proc.). Wśród nabywanego asortymentu dominują kosmetyki (39 proc.), odzież i obuwie (32 proc.), książki i filmy (30 proc.), zabawki (25 proc.), biżuteria (22 proc.), sprzęt komputerowy (20 proc.) i płyty CD (18 proc.). Badanie przeprowadzono w dniach 20-28 listopada 2008 roku na reprezentatywnej grupie 1001 dorosłych Polaków.(KRZ, 12.12.2008)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










