35 marek mediowych w rankingu "Rzeczpospolitej"
W rankingu najcenniejszych polskich marek opublikowanym wczoraj przez "Rzeczpospolitą" znalazło się 35 firm związanych z mediami. Na liście jest w sumie 330 marek.
W kategorii mocy mediowych marek (kategoria uwzględnia ich efektywność) na pierwszym miejscu uplasował się TVN (moc marki oceniono na 865 pkt, o 57 więcej, niż przed rokiem), na drugim – RMF FM (810), na trzecim – Polsat (794), na czwartym Radio Zet (741). Pozostałe marki z pierwszej dziesiątki to: TVP 1 (732 pkt), Radio Eska (723), TVP 2 (698), TVN 24 (697), ”Gazeta Wyborcza” (636) i TVN Siedem (609). TVN zdobyła też największą liczbę punktów za postrzeganą wartość marki, jej prestiż i postrzeganą jakość. Jedynie w ocenie świadomości marki to zestawienie wyglądało inaczej: TVP 1, TVP 2 i Polsat nieznacznie wyprzedziły TVN. Trzeba jednak pamiętać, że te trzy telewizje są na rynku dłużej i mają większy zasięg, niż TVN. W rankingu wszystkich polskich marek według wartości (najcenniejszych polskich marek) wymieniona wyżej dziesiątka wygląda następująco: TVN uplasowała się na miejscu 7. (wartość marki oszacowano na 1 165,7 mln zł), Polsat (miejsce 14. – 639,8 mln zł), TVP 1 (miejsce16. – 595,7 mln zł), TVP 2 (miejsce 30. – 405,8 mln zł), ”Gazeta Wyborcza” (miejsce 55. – 223,3 mln zł), RMF FM (miejsce 87. – 116 mln zł), TVN 24 (miejsce 98. – 106,1 mln zł), Radio Zet (miejsce 100. – 101,4 mln zł), Radio Eska (miejsce 106. – 92,7 mln zł), TVN Siedem (miejsce 240. – 30,9 mln zł).(MIŚ, 11.12.2008)










