Burda łączy redakcje, aby zmniejszyć koszty działalności
Redakcje miesięczników wnętrzarskich "Elle Decoration" i "Mój Piękny Dom" zostały połączone. Natomiast zespoły "Dobrych Rad" i "Samego Zdrowia" nad wieloma tematami będą pracowały wspólnie, choć ich redakcje zachowują odrębność. To efekt oszczędności wprowadzonych w wydawnictwie Burda Media Polska.
W wyniku wprowadzonych zmian wydawcy udało się zlikwidować 20 stanowisk pracy. Burda Media Polska likwidację etatów tłumaczy koniecznością optymalizowania biznesu i prowadzenia efektywnego zarządzania kosztami w czasie trudnej sytuacji gospodarczej na całym świecie. Nowo utworzoną redakcją o nazwie Living, która pracuje nad pismami wnętrzarskimi Burdy, kieruje Małgorzata Szczepańska, dotychczasowa redaktor naczelna ”Mojego Pięknego Domu”. Jolanta Marcinkowska-Bierzońska, dotąd redaktor naczelna ”Elle Decoration”, została dyrektorem kreatywnym dla obu pism. Jak wynika z naszych informacji, większość osób z zespołu ”Elle Decoration” otrzymała wypowiedzenia umów o pracę w połowie ubiegłego tygodnia. Tylko kilka osób dołączyło do zespołu miesięcznika ”Mój Piękny Dom”, tworząc redakcję Living. – Teraz jednym zespołem za te same pieniądze będą robione dwa pisma – mówi jeden z pracowników wydawnictwa, który chce zachować anonimowość. Natomiast zespoły ”Dobrych Rad” i ”Samego Zdrowia” mają pracować wspólnie nad tematami z zakresu zdrowia, odżywiania, urody i psychologii. Obie redakcje pozostaną jednak niezależne i będą pracowały pod kierownictwem swoich dotychczasowych naczelnych: Beaty Dzięgielewskiej (”Dobre Rady”) i Anny Mandes (”Samo Zdrowie”). Jednak także w tych redakcjach doszło do cięć kosztów. Jak wynika z naszych nieoficjalnych informacji, dyrektor artystyczna ”Dobrych Rad” została zdegradowana do funkcji grafika.(AW, 01.12.2008)










