Jedynka jako jedyna spośród największych telewizji nie straciła widzów
Kanał TVP 1 utrzymał pozycję lidera pod względem udziału w rynku w grupie wszystkich widzów, a TVN – w grupie komercyjnej, wynika z danych AGB Nielsen Media Research za okres 1-27 listopada br.
Liderem w grupie wszystkich widzów (4+) był w listopadzie kanał TVP 1, notując nieznaczny wzrost udziału w rynku do 22,37 proc. (z 22,33 proc. przed rokiem). Na drugim miejscu znalazł się TVN, który miał 18,24 proc. udziału w rynku (przed rokiem: 18,37 proc.), na trzecim TVP 2 – 16,82 proc. (18 proc.), a na czwartym pozostał Polsat – 14,98 proc. (15,74 proc.). W grupie komercyjnej (16-49) pierwszy był TVN z udziałem w rynku w wysokości 19,24 proc. (przed rokiem 19,68 proc.). Jedynka miała 18,83 proc. (19,49 proc.), Polsat - 17,85 proc. (18,95 proc.), a Dwójka 15,64 proc. (16,61 proc.). Ponadregionalna TV 4 w grupie 4+ osiągnęła 2,01 proc. udziału w rynku (przed rokiem 2,12 proc.), a Puls – 0,92 proc. (0,62 proc.). W grupie 16-49 TV 4 miał 2,4 proc. udziału w rynku (2,63 proc.), a Puls – 0,89 proc. (przed rokiem: 0,68 proc.). Wśród kanałów informacyjnych widzów traciły zarówno TVP Info, jak i TVN 24. Udział TVP Info w rynku wynosił 4,1 proc. (przed rokiem: 5,16 proc.), a udział TVN 24 - 2,6 proc. (przed rokiem: 3,04 proc.). W grupie komercyjnej było to odpowiednio: 2,51 proc. (2,99 proc.) oraz 1,8 proc. (2,35 proc.). Nadający od czerwca br. kanał Polsat News miał zaś 0,18 proc. w grupie wszystkich widzów i 0,14 proc. w grupie komercyjnej.(KOZ, 01.12.2008)










