Dział: REKLAMA

Dodano: Listopad 28, 2008

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Jedna trzecia Polaków uważa reklamy banków za nierzetelne

Tylko 16 proc. dorosłych Polaków uważa, że banki i instytucje finansowe promują się rzetelnie – wynika z raportu ”Wizerunek produktów inwestycyjnych” autorstwa On Board PR.

Zdaniem specjalistów z OnBoard jedną z wielu barier rozwoju rynku produktów finansowych związanych z lokowaniem pieniędzy jest bardzo niski poziom zaufania do oferujących je instytucji. Iwona Kubicz, associate head of department z On Board PR, w informacji dotyczącej raportu stwierdza, że brak zaufania jest wynikiem przesady, którą często posługiwały się w reklamie instytucje finansowe. Z badania wynika, że aż 31 proc. respondentów uważa, że reklamy banków i funduszy inwestycyjnych bardzo często wprowadzają odbiorców w błąd, bo nie przekazują prawdziwego obrazu warunków oferowanych klientom, np. oprocentowania. Taki sam odsetek respondentów odpowiedział, że reklamy często są nierzetelne. O tym, że reklamy banków prawie nigdy nie wprowadzają w błąd, przekonanych było tylko 3 proc., a że nigdy – 2 proc. badanych. Najbardziej sceptyczni wobec obietnic banków i funduszy inwestycyjnych są ludzie, którzy najczęściej korzystają z usług tych instytucji, dobrze zarabiający mieszkańcy dużych miast z wyższym wykształceniem. Raport ”Wizerunek produktów inwestycyjnych” został opracowany na podstawie badań opinii społecznej przeprowadzonych 7-9 listopada br. przez PBS DGA na ogólnopolskiej 1023-osobowej losowej próbie dorosłych mieszkańców.

(MŁ, 28.11.2008)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.