Jedna trzecia Polaków uważa reklamy banków za nierzetelne
28.11.2008, 08:20
Tylko 16 proc. dorosłych Polaków uważa, że banki i instytucje finansowe promują się rzetelnie – wynika z raportu ”Wizerunek produktów inwestycyjnych” autorstwa On Board PR.
Zdaniem specjalistów z OnBoard jedną z wielu barier rozwoju rynku produktów finansowych związanych z lokowaniem pieniędzy jest bardzo niski poziom zaufania do oferujących je instytucji. Iwona Kubicz, associate head of department z On Board PR, w informacji dotyczącej raportu stwierdza, że brak zaufania jest wynikiem przesady, którą często posługiwały się w reklamie instytucje finansowe. Z badania wynika, że aż 31 proc. respondentów uważa, że reklamy banków i funduszy inwestycyjnych bardzo często wprowadzają odbiorców w błąd, bo nie przekazują prawdziwego obrazu warunków oferowanych klientom, np. oprocentowania. Taki sam odsetek respondentów odpowiedział, że reklamy często są nierzetelne. O tym, że reklamy banków prawie nigdy nie wprowadzają w błąd, przekonanych było tylko 3 proc., a że nigdy – 2 proc. badanych. Najbardziej sceptyczni wobec obietnic banków i funduszy inwestycyjnych są ludzie, którzy najczęściej korzystają z usług tych instytucji, dobrze zarabiający mieszkańcy dużych miast z wyższym wykształceniem. Raport ”Wizerunek produktów inwestycyjnych” został opracowany na podstawie badań opinii społecznej przeprowadzonych 7-9 listopada br. przez PBS DGA na ogólnopolskiej 1023-osobowej losowej próbie dorosłych mieszkańców.(MŁ, 28.11.2008)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










