7 mln zł na promocję województwa śląskiego w 2009 roku
Dwie kampanie reklamujące zalety województwa śląskiego w kraju i wśród mieszkańców tego regionu przygotowuje na przyszły rok samorząd wojewódzki. Budżet obu przedsięwzięć to ok. 7 mln zł.
Kampania ogólnopolska miałaby trwać od 23 marca do 30 kwietnia 2009 roku. Po niej ma się rozpocząć kampania regionalna. Ogólnopolska kampania wizerunkowa prowadzona byłaby w mediach elektronicznych oraz na nośnikach reklamy zewnętrznej. Oparta na przyjętej w ub.r. strategii marketingowej regionu, najprawdopodobniej wykorzystywałaby opracowane wówczas hasło ”Śląskie. Pozytywna energia”. Będzie to pierwsza na tę skalę promocja województwa śląskiego poza jego granicami. Kolejna kampania - obejmująca tylko województwo śląskie – zakładałaby wysyłkę ok. 1,2 mln listów zapraszających do odwiedzenia kilkunastu wybranych obiektów, a także reklamy na nośnikach zewnętrznych. Uzupełnieniem miałyby być spoty radiowe i telewizyjne. Przygotowanie materiałów regionalnej kampanii ma kosztować ok. 800 tys. zł. Kwota rzędu 1,5-2 mln zł zostanie przeznaczona na wykup czasu na reklamówki w śląskich mediach elektronicznych. Zakup czasu antenowego w mediach ogólnopolskich ma być wsparty funduszami unijnymi.(DOK, PAP, 25.11.2008)










