Dział: REKLAMA

Dodano: Listopad 21, 2008

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Zaangażowanie emocjonalne podstawą promocji organizatorów Euro 2012

Emocjonalne podejście do marki ma decydujące znaczenie przy promocji kraju, regionu i miasta - przekonywali uczestnicy drugiego dnia konferencji Press Euro 2012 Polska – Ukraina.

Uczestnicy konferencji wskazywali na potrzebę zorganizowania stref kibica i wszelkich wydarzeń towarzyszących rozgrywkom sportowym, w tym przede wszystkim koncertów. Jak przekonywał Marc Stickdorn, wykładowca Management Center of Innsbruck w Austrii, powołując się na dane podsumowujące Euro 2008, to właśnie imprezy towarzyszące meczom budowały pozytywny obraz kraju, regionu i miast. – Z badań satysfakcji wynika, że aż 33 proc. respondentów wskazało właśnie na atmosferę panującą w strefach kibica – powiedział Stickdorn. Dla porównania na atmosferę panującą na stadionach wskazało 35 proc. ankietowanych. Strefy kibica odwiedziło ponad dwa razy więcej osób, niż kibiców, którzy wykupili bilety na stadiony. Wśród nich ponad 32 proc. stanowiły kobiety (na stadionach stanowiły 19 proc.). Z pobytu w Austrii usatysfakcjonowanych lub bardzo usatysfakcjonowanych było 81 proc. badanych. Opinię neutralną miało 12 proc. O braku satysfakcji lub o dużym braku satysfakcji mówili pozostali respondenci (badanie przeprowadzono po zakończeniu Euro 2008 na reprezentatywnej próbie ponad 6 tys. osób). Większość zadeklarowała chęć ponownego przyjazdu do Austrii. - By podobne wyniki zostały osiągnięte w przypadku promocji Polski i Ukrainy, potrzebna jest ściślejsza współpraca firm z przedstawicielami miast - przekonywała Melania Popiel, dyrektor ds. komunikacji w Carlsberg Polska. Powołując się na doświadczenie firmy komercyjnej od kilkudziesięciu lat sponsorującej zawody sportowe, wskazała ona, że dobrym rozwiązaniem może być powołanie tzw. opiekunów klienta lub klientów. – To osoby, których celem byłoby koordynowanie prac między firmami a urzędem i które, co nie mniej istotne, miałyby moc decyzyjną oraz potrzebną ku temu wiedzę i narzędzia – przekonywała Popiel. Konferencję Press Euro 2012 Polska – Ukraina zorganizował miesięcznik ”Press” w dniach 19-20 listopada na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich. Patroni honorowi konferencji to: Polski Związek Piłki Nożnej i Polsko-Ukraińska Izba Gospodarcza. Partnerami wspierającymi są: Urząd Miasta Gdańska, Polska Organizacja Turystyczna, Urząd Miasta Poznania, Urząd Miasta Warszawy, PKP Intercity, Carlsberg Polska, Międzynarodowe Targi Poznańskie, Schenker, ISM EuroCenter.

(DOK, 21.11.2008)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.