Niewykorzystana okazja wywiadu z Zełenskim  |  Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Niewykorzystana okazja wywiadu z Zełenskim  |  Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Niewykorzystana okazja wywiadu z Zełenskim  |  Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Listopad 20, 2008

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Dwie firmy outdooru sprzedają ten sam nośnik

Dwie firmy reklamy zewnętrznej - Sequence Media i Plakativ Poland - wprowadzają do Polski ten sam, największy na świecie mobilny nośnik reklamowy. Z tym że Sequence Media uważa się za wyłącznego właściciela nośnika na terenie Polski.

Przedwczoraj firma Plakativ Poland poinformowała, że z początkiem 2009 roku poszerzy swoją ofertę o skyboard, czyli urządzenie zbudowane na platformie naczepy, umożliwiające ekspozycję reklam wielkoformatowych. Tymczasem wczoraj o tym, że mobil skyboard jest już dostępny w Polsce, poinformowała też firma Sequence Media – i zwróciła uwagę, że to ona jest wyłącznym sprzedawcą nośnika na terenie Polski. – Zgodnie z podpisaną z właścicielem praw patentowych i producentem nośnika umową stajemy się wyłącznym jego właścicielem na terenie Polski. Producent urządzenia zobowiązał się, że nie sprzeda mobil skyboard innej polskiej firmie – wyjaśnia Maciej Bonder, dyrektor rozwoju Sequence Media. Jednak nośnik, który oferuje Plakativ – skyboard, mimo innej nazwy, jest produkowany przez tego samego producenta, co mobil skyboard. To po prostu te same urządzenia. - Nie można zakazać nam używania tego nośnika w Polsce, jeżeli został on kupiony przez inny oddział naszej firmy, na przykład przez Plakativ Słowacja – uważa Adrian Duka, prokurent Plakativ. Pytany, jak firma zakupiła urządzenie, Duka odpowiada, że jest to tajemnica handlowa. Maciej Bonder przyznaje, że jeśli nośnik został zakupiony przez zachodnią spółkę, jego konkurent nie złamał prawa. – Znalazł lukę, aby urządzenie wprowadzić do Polski - mówi Bonder. Tylko że żadna z polskich agencji nie ma jeszcze skyboardu. Są one zamówione i produkowane przez niemiecką firmę. – Nasz nośnik pojawi się w Polsce w pierwszym kwartale 2009 roku, ale już negocjujemy umowy z klientami. Zainteresowanie jest duże – mówi Bonder. Wynajęcie nośnika na miesiąc w Sequence Media kosztuje w zależności od miejsca i czasu trwania ekspozycji 70-200 tys. zł. Skyboard rozwija się do wysokości 17,5 m, szerokości 13 m, waży 26 ton. Powierzchnia reklamy wynosi 360 mkw., czyli są to dwie powierzchnie po 180 mkw. Platforma, na której zamontowana jest konstrukcja, może się przemieszczać.

(MAZ, 20.11.2008)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.