Mniejsza dynamika rynku reklamy w trzecim kwartale
19.11.2008, 08:46
Rynek reklamowy po trzech kwartałach 2008 roku wzrósł o 15,8 proc. - wynika z najnowszego raportu domu mediowego Starlink, w którym opublikowano szacunki wartości netto wydatków reklamowych w Polsce.
Z raportu wynika, że w pierwszych trzech kwartałach br. szacowana wartość rynku reklamowego wyniosła 5,4 mld zł. Względem pierwszych trzech kwartałów ub.r. to wzrost o 15,8 proc. Jak oceniają specjaliści ze Starlinku, trzeci kwartał br. był zdecydowanie najsłabszy pod względem dynamiki. Najwyższą dynamikę w trzecim kwartale br. zanotowały: reklama kinowa (wzrost o 51,7 proc.), Internet (38,1 proc.) i telewizja (17 proc.). Poniżej średniej rynkowej rosły nakłady na reklamę w dziennikach (6,1 proc.) i magazynach (7,8 proc.), w reklamie zewnętrznej (8,4 proc.) oraz w radiu (14,5 proc.). Natomiast wśród poszczególnych branż największą dynamiką charakteryzowały się finanse (wzrost o 46 proc.), telekomunikacja (25 proc.) i motoryzacja (19 proc.). Dane w raporcie Starlinku są estymacjami netto inwestycji w reklamę. Punktem wyjścia do jego przygotowania były dane monitoringowe dostarczane przez Expert Monitor. Dane o inwestycjach reklamowych netto w Internecie pochodzą z szacunków opracowanych wspólnie z Next, agencją interaktywną grupy Starcom Mediavest, do której również należy Starlink. Więcej danych z raportu Starlinku.(MŁ, 19.11.2008)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










