Ad.media Raport: reklama wyhamowała już w trzecim kwartale
Według szacunków CR Media Consulting SA opublikowanych w najnowszym Ad.media Raporcie przychody reklamowe mediów w trzecim kwartale br. wyniosły 1,5 mld zł (netto) – o 9,4 proc. więcej, niż w trzecim kwartale ub.r.
Na wynikach trzeciego kwartału zaważył początek kryzysu na światowych rynkach finansowych. Zauważalne jest spowolnienie wzrostu w stosunku do wysokiej dynamiki z pierwszej połowy br., która wyniosła 12,9 proc. ”Jednak niezależnie od malejącej dynamiki, polski rynek reklamowy prezentował się wciąż ze swojej silnej strony, uzyskując wysoki wzrost” – piszą analitycy w Ad.media Raporcie. W ostatnim kwartale CR Media spodziewa się dalszego spowolnienia tempa wzrostu rynku reklamy – do 5,7 proc., co pozwoli na osiągnięcie wzrostu całorocznego na poziomie 10,5 proc. W raporcie znalazła się prognoza, że według najbardziej prawdopodobnego scenariusza w przyszłym roku rynek reklamy wzrośnie o 1,7 proc.(KRZ, 13.11.2008)










