O sponsoringu podczas Dni Marketingu Sportowego
Budowanie marki za pomocą sportu opłaca się, tylko trzeba robić to umiejętnie. Niestety nie każdy w Polsce to potrafi – wynika z pierwszego dnia międzynarodowej konferencji Dni Marketingu Sportowego.
Prelegenci odbywającej się po raz siódmy konferencji dzielili się wiedzą na temat tego, co zrobić, aby sponsoring sportu przynosił konkretne korzyści. Wszyscy byli zgodni co do tego, że warto inwestować w marketing sportowy. – Jest nieinwazyjny, trafia w pozytywne emocje klienta, w ten sposób można go wciągnąć w interakcję z marką – mówił Paweł Madler, dyrektor DDB Sponsoring. Zauważył jednak, że nie zawsze sponsoring jest właściwie wykorzystany. – Aby zadziałał świat marki i sportu, którego staje sie ona sponsorem, muszą do siebie pasować – twierdził Madler. Tymczasem sponsoring sportowy dla wielu firm ogranicza się do wykorzystania w reklamie znanej twarzy sportowca. – Po dobraniu pasującej dyscypliny trzeba znaleźć pomysł na zakomunikowanie tego, że dana marka inwestuje w dany sport. Przy czym należy pamiętać, że marketing sportowy musi być czymś więcej od tradycyjnej reklamy – opowiadał Madler. Natomiast Tomasz Redwan, dyrektor Redwan Sport Marketing, przedstawił praktyczną wiedzę, o czym sponsor powinien pamiętać, prezentując się na imprezie sportowej. – Przede wszystkim na bandach powinny sie reklamować znane marki, które od razu jednoznacznie się kojarzą z produktem. Tylko wówczas telewidz zwróci na nie uwagę – mówił na konferencji Radwan. W ramach Dni Marketingu Sportowego wczoraj odbyła się V Gala Sportu i Biznesu, na której zostały przyznane Nagrody Biznesu Sportowego DEMES 2008. Rozdano je w 13 kategoriach osobom i instytucjom, które przyczyniły się do profesjonalizacji działań w obszarze zarządzania sportem. Za sportowy wizerunek nagrodzono Robertę Kubicę, sponsorem roku został Polkomtel SA (Plus), za najlepszy projekt sponsoringowy uznano współpracę Grupy Żywiec (Warka) z KKS Lech Poznań. W kategorii Sportowy projekt medialny zwyciężyła Telewizja Polsat za relacje z Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej. Sportową marką został Red Bull, a za osobowość mediów uznano Tomasza Zimocha z Programu I Polskiego Radia.(MAZ, 07.11.2008)










