Effie Awards 2008 bez Grand Prix
04.11.2008, 08:35
Trzy złote statuetki, dziewięć srebrnych i 12 brązowych przyznano agencjom reklamowym podczas wczorajszej gali Effie Awards 2008.
W konkursie nagradzana jest efektywność działań komunikacji marketingowej. W tym roku jury nie przyznało Grand Prix. Najwięcej, bo cztery nagrody otrzymała agencja Brain (jedną z nagrodzonych kampanii zgłosiła sama, dwie z OS 3 Multimedia i jedną ze Stratosferą). Po trzy statuetki odebrały Gruppa66 Ogilvy (dwie wraz z agencją Ogilvy Interactive) i Publicis, a po dwie: BBDO Warszawa, DDB (z Peppermint) i Just. Po jednej Effie zdobyły: McCann Erickson, Koalicja 21 Października, Tippingpoint, Healthway (z domem mediowym Mediaedge:cia), Jonasz Advertising, PZL, Young & Rubicam Brands i G7. W kategorii kampanii długoterminowych złoto przypadło PZL za kampanię ”Mumio” dla Polkomtelu, a brązy – Brain (z OS 3 Multimedia) za ”Dojeżdżamy, załatwiamy” dla ING Banku Śląskiego i Young & Rubicam Brands za ”Mały Głód” dla Danone Polska. Brązem w kategorii artykuły nieżywnościowe nagrodzono McCann Erickson Polska za kampanię ”Testymoniale” dla L’Oreal Polska, a w kategorii leki agencję Healthway (z domem mediowym Mediaedge:cia) za ”Liczą się fakty” dla Lek Polska i Jonasz Advertising za ”Plusssz stawia na nogi” dla firmy Polski Lek. W kategorii kampanie non profit oprócz złotej statuetki dla Koalicja 21 Października za ”Zmień kraj. Idź na Wybory”, jury przyznało brąz BBDO Warszawa za kampanię ”Tak trudno żyć bez mamy” dla SOS Wioski Dziecięce. W kategorii lunch srebro powędrowało do Gruppa66 Ogilvy (z Ogilvy Interactive) za kampanię ”Mariusz Max Kolonko” dla Liberty Seguros Compania de Seguros y Reaseguros, a brąz dla Tippingpoing za kampanię ”Baranki” dla Herbapolu Lublin. W kategorii napoje alkoholowe także nie przyznano złota. Srebro za ”Zaprojektuj puszkę” dla Kompanii Piwowarskiej zdobyła Publicis. W kategorii napoje bezalkoholowe srebro zdobyła Gruppa66 Ogilvy (z Ogilvy Interactive) za ”Pragnienie nie ma szans” dla Coca-Cola Poland Services, a brąz - DDB Warszawa (z Peppermint) za ”Inspiracje gwiazd” dla Unilever Polska. Za reklamy w kategorii usługi telekomunikacyjne dwoma srebrami wyróżniono Brain za wprowadzenia marki Play na rynek (działania wspólne ze Stratosferą) oraz za kampanię ”Rok SMS-ów za darmo” realizowaną także dla Play. W kategorii usługi finansowe Brain wspólnie z OS 3 Multimedia dostały srebro za kampanię ”Lokata jest bez sensu” dla ING Banku Śląskiego. Brązem wyróżniono BBDO Warszawa za ”Kombajn” dla Generali Group i DDB Warszawa za ”Znani” dla Eurobanku. W kategorii żywność za pracę pt. ”Jest Crunchips, jest impreza!” dla The Lorenz Bahlsen Snack World srebro otrzymała agencja Just. Brąz - G7 za ”Głodzilllę” dla Chipita Poland i Publicis za ”Płaski smak” dla Nestlé Polska. Srebro w kategorii środki trwałe dostała agencja Just za ”Każdy jest kimś 2” dla firmy Kulczyk Tradex, a w kategorii pozostałe usługi – agencja Publicis za ”Produkty z Biedronki polecają się” dla Jeronimo Martins Dystrybucja. W kategorii pozostałe usługi złoto trafiło do Gruppa66 Ogilvy za kampanię ”Dodaje emocji” zrealizowaną dla Canal + Cyfrowy. Zobacz też: - Zobacz listę nagrodzonych prac - Zobacz relację z gali Effie Awards 2008(DOK, 04.11.2008)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










