Effie Awards: mało złota, dużo brązu dla domów mediowych
Dwie złote, cztery srebrne i siedem brązowych statuetek przyznano domom mediowym podczas dziewiątej edycji Effie Awards. Najwięcej zgarnął Starcom.
Starcomowi przyznano aż cztery statuetki Effie. Mindshare Polska i MediaCom Warszawa dostały po dwie, a Mediaedge:cia, PHD, MPG, ZenitOptimedia Group i Universal McCann – po jednej. Starcom zdobył złoto w kategorii pozostałe usługi za ”You Can Dance – roztańczmy miasto” realizowaną dla TVN-u (Grupa ITI). Dodatkowo zdobył brąz w kategorii środki trwałe i dwa brązy w kategorii żywność. W kategorii artykuły nieżywnościowe srebro przyznano PHD za ”Big Bang” dla marki Axe (Unilever Polska), brąz - Mediaedge:cia za kampanię ”Rimmel” dla Coty Polska. Za prace w kategorii launch brąz przypadł w udziale MPG za ”Mariusz Max Kolonko” dla Liberty Seguros Compania de Seguros y Reaseguros. Srebrem w kategorii kampanii długoterminowych wyróżniono Mindshare Polska za ”Run Warsaw” dla Nike Poland. Brązem w kategorii napoje bezalkoholowe - MediaCom Warszawa za ”Kawiarnia w Twoim domu!” dla Strauss Cafe Poland. Za reklamy w kategorii środki trwałe: srebro przyznano ZenithOptimedia Group za ”Thinking of you” (Electrolux), brąz - MindShare Polska za ”Volvo C30 – launch” dla Volvo Auto Polska i Starcomowi za ”Pre-launch Fiata 500” dla Fiat Auto Poland. W kategorii usługi finansowe złoto zdobył Universal McCann za działania ”Wszyscy biorą” dla Banku Zachodniego WBK. W kategorii żywność srebro otrzymał MediaCom Warszawa za ”M&M’s wychodzą na miasto” dla Mars Polska, a brązy Starcom za ”List do Świstaka” i ”Zakochaj się w I love Milka” – obie dla Kraft Foods Polska. Zobacz też: - Niektóre z nagrodzonych kampanii oraz opinie jurorów do zobaczenia i posłuchania na Press.pl. - Zobacz relację z gali Effie Awards 2008(DOK, 04.11.2008)










