Projekt AMS uporządkowania outdooru w miastach
24.10.2008, 08:11
AMS SA, firma outdooru, przedstawiła do wstępnych konsultacji urzędom miejskim w Katowicach i Szczecinie propozycję rozwiązania problemów związanych z umieszczaniem w miastach reklam.
Propozycja AMS jest odpowiedzią na projekt ustawy warszawskiego Ratusza, dotyczącej uporządkowania zasad umieszczania reklam w mieście. Stołeczny projekt zawiera m.in. propozycję powierzenia samorządom regulowania prawa miejscowego dotyczącego reklam, określenie dopuszczalnej wielkości billboardów, zakaz zasłaniania reklamami drzwi i okien. AMS postuluje uchwalenie kompleksowych regulacji prawnych dotyczących reklamy i informacji w przestrzeni publicznej. Ich zadaniem byłoby m.in. wyeliminowanie z obiegu prawnego przepisów sprzecznych i niejednoznacznych oraz zdefiniowanie pojęcia ”przestrzeń publiczna”, różnie rozumianego zarówno przez uczestników dyskusji, jak i prawo. Zdaniem AMS niezbędna jest nowelizacja prawa budowlanego, tak aby m.in. jasno definiowało pojęcia: reklama i urządzenie reklamowe. Takie definicje uniemożliwiałyby omijanie prawa. Firma postuluje, aby zarządzanie przestrzenią publiczną zostało w pełni powierzone samorządom.(AYA, 24.10.2008)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










