Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Październik 21, 2008

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Miesięcznik "Futbol.pl" schodzi z rynku

Wrześniowy numer miesięcznika o piłce nożnej "Futbol.pl" (Futbol.pl) był ostatnim.

Pismo zamknięto ze względu na problemy finansowe wydawcy, a większość pracowników otrzymała wypowiedzenie – podał wczorajszy ”Puls Biznesu”. Z naszych informacji wynika, że zwolnieni w połowie października dziennikarze otrzymali od wydawcy zapewnienie, że do końca roku odzyskają zaległe honoraria i odprawy. – Wcześniejsze słowa wydawcy, że tytułu nie zamknie, okazały się nieszczere. Teraz walczymy, by odzyskać nasze pieniądze. Niestety mamy z tym kłopot – mówi jeden z byłych pracowników. W lipcu, po doniesieniach prasowych o możliwości zamknięcia tytułu jego redaktor naczelny Krzysztof Guzowski na spotkaniu z dziennikarzami zaprzeczył temu i przedstawił plan rozwoju magazynu. Gdy skontaktowaliśmy się z nim wczoraj, powiedział: - Faktycznie, takie mieliśmy zamiary. W planach było m.in. wprowadzanie nowych rubryk i dalsze doskonalenie pisma. Pomysły chcieliśmy wdrażać na bieżąco do końca tego roku. Potem widocznie sytuacja finansowa wydawcy się pogorszyła i pismo zawieszono. Nie wiadomo jednak, czy i kiedy ukaże się kolejny numer. Guzowski zapewnia, że mimo zawieszenia tytułu portal Futbol.pl będzie nadal działał. Według ”Pulsu Biznesu” lista wierzycieli jest długa – znalazły się na niej firmy, z którymi Futbol.pl współpracował przy tworzeniu i promocji magazynu (m.in. AMS, TVP, Admilk, Prime Time, Liberty Group). Na konta spółki wszedł komornik, który odzyskuje kilkumilionowy dług dla firmy Takt, producenta płyt dołączanych do magazynu. Kłopoty z regulowaniem należności ma też Carisma Entertainment Group, wydawca magazynów z filmami DVD. Obie firmy należą do Dariusza Boguckiego. Nie udało nam się z nim skontaktować. Zdaniem Tomasza Zięby, prezesa Marquard Media Polska, założenia wydawcy były zbyt optymistyczne. – Biorąc pod uwagę sprzedaż pierwszego numeru i późniejszy gwałtowany spadek, widać, jaki jest potencjał tego typu pism. Magazyn przyjął zbyt ambitny cel: chciał rywalizować o budżety reklamowe m.in. z naszymi miesięcznikami ”Playboy” i ”CKM”. Z naszej oceny wynikało, że to niemożliwe, bo futbol przyciąga niewielu reklamodawców i coraz mniej sponsorów. Dziwiliśmy się nawet, że tytuł przetrwał więcej niż trzy miesiące, bo jego koncepcja opierała się raczej na zbywaniu filmów – mówi Zięba. ”Futbol.pl” zadebiutował pod koniec września ub.r. w nakładzie 200 tys. egz. Pierwszy numer sprzedał się w 89 953 egz., a tegoroczny lipcowy – 23 390 egz. (dane: ZKDP, rozpowszechnianie płatne razem).

(AW, 21.10.2008)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.