Po trzech kwartałach zyskują telewizje komercyjne, traci publiczna
Po trzech kwartałach br. wzrosły wpływy cennikowe telewizji komercyjnych, spadły zaś przychody głównych anten Telewizji Polskiej.
Najwięcej od stycznia do września zarobił – na podstawie obliczeń cennikowych – Polsat: 1,90 mld zł (o 32 proc. więcej, niż po trzech kwartałach ub.r.). Drugi był TVN z przychodami 1,77 mld zł (wzrost o 21 proc.). Natomiast wpływy Jedynki wyniosły 963 mln zł (spadek o 12 proc.), a Dwójki – 637 mln zł (spadek o 17 proc.). Wszystkie główne telewizje nadały w ciągu trzech kwartałów br. więcej spotów reklamowych, niż w tym samym okresie 2007 roku. Najwięcej reklam wyemitował Polsat – 178 tys. spotów (wzrost o 24 proc.). TVN pokazała 160 tys. spotów (wzrost o 4 proc.), Dwójka – 90 tys. (wzrost o 9 proc.), a Jedynka – 89 tys. (wzrost o 4 proc.). Dane cennikowe AGB Nielsen Media Research.(RUT, 06.10.2008)










