UOKiK przyjrzał się reklamom pop-up
29.09.2008, 08:24
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wraz z Ministerstwem Infrastruktury przeprowadził akcję sprawdzania reklam typu pop-up w Internecie.
UOKiK znalazł 20 reklam pop-up, które jego zdaniem noszą cechy reklamy nieuczciwej. Wśród zakwestionowanych działań UOKiK wymienia m.in.: umieszczanie na reklamach pop-up nieaktywnego krzyżyka zamykającego reklamę i uruchamianie się reklam mimo zablokowania tej funkcji przez internautę. UOKiK zapowiada rozpoczęcie procedury sprawdzania reklam budzących wątpliwości. Jeśli te wątpliwości zostaną potwierdzone, rozpocznie postępowanie administracyjne przeciwko firmom, które umieściły te reklamy w sieci, np. sankcją finansową wysokości do 10 proc. ubiegłorocznych przychodów.(AYA, 29.09.2008)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










