Prezes UOKiK nałożył kary na trzech operatorów telefonicznych za reklamy
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył kary za reklamy wprowadzające w błąd konsumentów na trzech operatorów telefonicznych: PTK Centertel (sieć Orange), Polkomtel (sieć Plus) i Tele2 Polska.
W przypadku PTK Centertel za reklamę wprowadzającą w błąd uznana została kampania prowadzona w czasie świąt Bożego Narodzenia ub.r. pod hasłem ”Bliskość tworzy święta”. Z jej powodu na spółkę nałożono karę w wysokości 800 tys. zł. Natomiast na Polkomtel nałożono karę 840 tys. zł za kampanię ”Laptop z modemem iPlus tylko za 1 zł”. Elżbieta Ptaszyńska-Sadowska, rzeczniczka prasowa Polkomtelu, odmówiła komentarza, bo jak twierdzi, nie zna sentencji orzeczenia UOKiK-u. Zdaniem prezesa Urzędu działania zakazane prawem stosowała także spółka Tele2 Polska w reklamie abonamentu ”Darmowe rozmowy non stop”. Karol Wieczorek, rzecznik prasowy Tele2 Polska, informuje, że jego spółka odwoła się od wyroku. Uważa, że firma nie powinna zostać tak napiętnowana. Powołuje się na jedno z orzeczeń Sądu Apelacyjnego z grudnia ub.r. dotyczące reklam tanich połączeń lotniczych. - W ustnym uzasadnieniu wyroku w podobnej sprawie sąd podkreślił, że w sprawach dotyczących reklamy należy za orzecznictwem unijnym przyjąć model roztropnego klienta, który z rozwagą i doświadczeniem ocenia reklamy - mówi Karol Wieczorek. Prezes UOKiK-u zobowiązał wszystkie wymienione spółki do publikowania jego decyzji przez sześć miesięcy na ich stronach internetowych. Muszą również dwukrotnie zamieścić w dzienniku ogólnopolskim ogłoszenie zawierające sentencję decyzji. Decyzje nie są ostateczne. Spółki mogą się od nich odwołać do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Spółki nie prowadzą już zakwestionowanych kampanii.(AYA, 22.09.2008)










