Dział: REKLAMA

Dodano: Wrzesień 12, 2008

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

San Markos, MediaCom Warszawa i 180heartbeats zwyciężyli w badaniu Smile Check

Agencja reklamowa San Markos, dom mediowy MediaCom Warszawa i agencja interaktywna 180heartbeats zwyciężyli w swoich kategoriach w trzeciej edycji badania satysfakcji klientów Smile Check zrealizowanego przez IQS & Quant dla Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR. Wyniki publikuje wrześniowy "Press" w specjalnym dodatku.

W tym roku po raz trzeci SAR przeprowadził wśród klientów firm reklamowych badania, pytając ich o poziom zadowolenia z usług w poszczególnych obszarach współpracy (m.in. rzetelność, innowacyjność, przełożenie wydatków), a także konkretnych działów firm. Badano agencje reklamowe, domy mediowe i – po raz pierwszy – agencje interaktywne. W tegorocznym Smile Checku wzięła udział rekordowa liczba firm: 54 (29 agencji reklamowych, 17 domów mediowych, 8 agencji interaktywnych). Do uczestnictwa w badaniu ze strony klientów zaproszono wyłącznie osoby odpowiadające za budżety reklamowe – w sumie zebrano 476 ankiet. Rezultaty badania są więc głosem ekspertów zajmujących kluczowe stanowiska z punktu widzenia budowania pozycji marek. ”Smile Chcek to jeden ze sposobów realizacji głównej misji SAR: podnoszenia poziomu polskiej reklamy. Badanie ma pomóc agencjom w lepszym zrozumieniu zmieniających się potrzeb klientów i zarządzaniu pracą firmy, a ponadto posłużyć reklamodawcom” – napisała we wstępie do dodatku ”Smile Check” we wrześniowym ”Press” Anna Lubowska, członek zarządu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR i jednocześnie dyrektor zarządzająca Mediaedge:cia w Europie Środkowej i Wschodniej. Na podstawie wyników Smile Checka miesięcznik ”Press” sporządził ranking ”Top firm reklamowych” w rozbiciu na agencje reklamowe, domy mediowe i agencje interaktywne. Wśród agencji reklamowych najwyższą średnią ocen zyskała San Markos, która była liderem także w 2007 roku. Drugie miejsce zdobyła Draftfcb+Ad Farbrika, a trzecie – Change Communications. Top 10 agencji reklamowych wygląda następująco: 1.San Markos 2.Draftfcb+Ad Farbrika 3.Change Communications 4.Communication Unlimited 5.PZL 6.Agencja Reklamowa S4 7.Brain 8.Max Arpp 9.Martis 10.GPD Advertising Wśród domów mediowych najwyższą średnią ocen zdobył MediaCom Warszawa, który w 2007 roku był dopiero piąty. Drugie miejsce zdobył Macroscope OMD, trzecie – U2 Media. Top 10 domów mediowych: 1.MediaCom Warszawa 2.Macroscope OMD 3.U2 Media 4.MPG 5.Media Concept 6.Mediaedge:cia 7.ZenithOptimedia 8.MediaVest 9.Guideline/Maxus 10.Initiative Media Warszawa. Wśród agencji interaktywnych zwyciężyła 180heartbeats, drugie miejsce zajęła Tribal DDB, a trzecie – Hypermedia. Jak wynika z badania, dla klientów agencji reklamowych najważniejsze we współpracy są: tworzenie kreacji spójnej z realizowaną przez klienta strategią, zrozumienie jego potrzeb, dotrzymywanie podjętych uzgodnień i terminów oraz skuteczne przekładanie koncepcji kreatywnej na udane realizacje. Klienci domów mediowych za najważniejsze we współpracy uważają: jasną informację o kosztach, możliwość wykorzystania narzędzi badawczych i danych użytecznych w planowaniu mediów oraz dużą siłę zakupową danego domu. Dla klientów agencji interaktywnych ważne są m.in. uczciwe i rzeczowe kalkulowanie cen usług i znajomość najnowszych rozwiązań w dziedzinie komunikacji interaktywnej. Zobacz też: Informacje uzupełniające do dodatku

(12.09.2008)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.