IAB Polska przyjrzy się działaniom agencji Opcom na wniosek konkurentów
Do zarządu Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska trafił wniosek dotyczący nieetycznych i niezgodnych z prawem działań należącej do tej organizacji agencji interaktywnej Opcom Grupa Eskadra – informują władze związku.
Zarzuty dotyczą m.in. działalności na szkodę klientów, rozpowszechniania nieprawdziwych informacji dotyczących świadczonych usług i ich kosztów, przywłaszczania sobie efektów pracy konkurencyjnych firm, stosowania nieuczciwych praktyk reklamowych (np. wykorzystywanie w kampaniach reklamowych podrobionych znaków towarowych konkurencji), nakłaniania klientów konkurencyjnych wobec Opcomu firm do rezygnacji ze świadczonych im obecnie usług z zakresu e-mail marketingu. Zarzuty w największym stopniu są związane z promowaniem przez Opcom usług e-mail marketingowych świadczonych pod marką Freshmail. System ten zdaniem agencji jest: ”najnowocześniejszym systemem i został tak opracowany, że pod każdym względem wyprzedza konkurencję”. Takie stwierdzenie sygnatariusze wniosku do IAB Polska uważają za nieprawdziwe. Wniosek został podpisany przez firmy specjalizujące się w e-mail marketingu, m.in. SARE, Interactive Marketing Partner, Webtel i ThinkOpen. Niezależnie od niego planowane jest skierowanie sprawy na drogę postępowania sądowego. Według Krzysztofa Adamusa, dyrektora kreatywnego i członka zarządu Opcomu, zarzuty wobec jego firmy są wyrazem obawy konkurencji przed Freshmailem. Adamus zapewnia, że jeśli chodzi o ceny, Opcom w większości wypadków jest najtańszy na rynku. Zapowiada wydanie oświadczenia w tej sprawie. Jest to pierwszy taki wniosek, który wpłynął do IAB Polska od początku działalności związku.(TW, 02.09.2008)










