W pierwszym półroczu najwięksi reklamodawcy wydali na reklamę 8,4 mld zł
27.08.2008, 08:47
W pierwszym półroczu br. najwięksi reklamodawcy wydali ponad 8,4 mld zł. Było to o 16,7 proc. więcej, niż w analogicznym okresie ub.r. – wynika z danych Expert Monitor (dane cennikowe netto).
Najwięcej, 360 mln zł na ten cel przeznaczył Unilever Polska (wzrost o 20,6 proc.). Tuż za nim były: Polska Telefonia Cyfrowa z wydatkiem 233 mln zł (wzrost o 41,6 proc.) oraz Procter & Gamble – 220,2 mln zł (wzrost o 19,5 proc.). Tylko jedna firma z pięciu największych reklamodawców zmniejszyła wydatki na ATL. Był to Polkomtel z wydatkiem 196,4 mln zł (spadek o 2,1 proc.). W pierwszej piątce znalazł się także L’Oreal, który na ten cel przeznaczył 171,2 mln zł (wzrost o 9,5 proc.). Raport Expert Monitora uwzględnia wydatki na reklamy w telewizji, radiu, prasie, na nośnikach reklamy zewnętrznej i w kinach.(DOK, 27.08.2008)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










