Dział: TELEWIZJA

Dodano: Sierpień 11, 2008

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Multimedia Polska zwiększa przychody i planuje inwestycje w Warszawie

W pierwszym półroczu br. przychody operatora telewizji kablowej Multimedia Polska SA wyniosły 231,7 mln zł – o 14 proc. więcej, niż w analogicznym okresie ub.r. – poinformował w piątek na konferencji prasowej w Warszawie operator.

Skorygowana EBITDA wyniosła 114,7 mln zł i była wyższa o 14 proc., natomiast zysk netto spadł o 6 proc. - do 26,1 mln zł. Multimedia Polska oprócz usługi telewizji kablowej z wideo na żądanie oferuje telefonię stacjonarną i dostęp do Internetu. W samym drugim kwartale br. spółka wypracowała 116,7 mln zł przychodów (o 14 proc. więcej, niż w drugim kwartale ub.r.), EBITDA była na poziomie 58,1 mln zł (również wzrost o 14 proc.), a zysk netto spadł o 9 proc. - do 10,4 mln zł. 49 proc. przychodów operatora wygenerowała w tym okresie telewizja kablowa, 25 proc. – telefonia stacjonarna, a 24 proc. – Internet. Ten ostatni segment rósł najszybciej, osiągając 32-proc. wzrost przychodów - do 28,4 mln zł. Operator zainwestował w drugim kwartale br. ok. 61 mln zł, prawie 55 mln zł wydając na budowę i modernizację sieci. W końcu czerwca br. w zasięgu sieci Multimedia Polska było ponad 1 mln gospodarstw domowych, a liczba abonentów wyniosła ok. 640 tys. – Nadal będziemy zwiększać zasięg poprzez rozbudowę własnej sieci i akwizycję innych operatorów telewizji kablowej – zapowiada Andrzej Rogowski, prezes zarządu Multimedia Polska. Z akwizycji spółka może pozyskać do 100 tys. abonentów w różnych regionach kraju. Natomiast na rozbudowę sieci w Warszawie operator przeznacza 70-100 mln zł. Do końca br. chce tu mieć w zasięgu 50 tys. gospodarstw domowych (teraz jest to ok. 16 tys.), a w 2010 roku – 100 tys. Na przyszły rok przesunięto wprowadzenie projektu T-commerce (realizowanie transakcji handlowych za pośrednictwem telewizji). Na przełomie 2008 i 2009 roku spółka może też uruchomić usługę telefonii komórkowej jako operator wirtualny (MVNO). – Jesteśmy bliscy wyboru partnera do tej działalności – mówi Rogowski. Walne zgromadzenie akcjonariuszy Multimedia Polska zdecydowało o wypłacie dywidendy z zysku za 2007 rok – przeznaczono na to 33 mln zł, czyli 0,22 zł na akcję. Spółka prowadzi też negocjacje z bankami, chcąc pozyskać 600-800 mln zł na inwestycje.

(RUT, 11.08.2008)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.