Stacje radiowe zarobiły w pierwszym półroczu br. 1 mld zł
17.07.2008, 08:34
O 30,35 proc. wzrosły w pierwszym półroczu br. wpływy reklamowe rozgłośni radiowych monitorowanych przez Expert Monitor - w porównaniu z pierwszym półroczem ub.r.
Spośród grup radiowych najwięcej w tym czasie zarobił Eurozet, którego stacje ogólnopolskie, ponadregionalne i lokalne zdobyły cennikowo 290,1 mln zł (wzrost o 68,1 proc.). Kolejne były rozgłośnie Brokera FM SA – 253,2 mln zł (wzrost o 33,4 proc.), Zjednoczonych Przedsiębiorstw Rozrywkowych SA – 230,6 mln zł (wzrost o 27,1 proc.), Grupy Radiowej Agory – 118,4 mln zł (wzrost o 38,8 proc.). Wszystkie stacje publiczne osiągnęły 82,2 mln zł (wzrost o 25,1 proc.). Wśród nadawców ogólnopolskich liderem jest Radio Zet z wynikiem 252,1 mln zł (wzrost o 51 proc.). Na następnych miejscach są: RMF FM – 226,6 mln zł (wzrost o 23,2 proc.), Program III Polskiego Radia – 30,5 mln zł (wzrost o 29,1 proc.), Program I – 20,6 mln zł (wzrost o 12,9 proc.), Program II – 366 tys. zł (wzrost o 152,5 proc.) i Polski Radio Euro – 125 tys. zł (spadek o 2,6 proc.). Eska Rock zarobiła najwięcej spośród rozgłośni ponadregionalnych – 12,5 mln zł (wzrost o 24,3 proc.). Wpływy Tok FM kształtowały się na poziomie 11,4 mln zł (wzrost o 99,2 proc.), Planety FM – 6,5 mln zł (wzrost 15,5 proc.), a RMF Classic – 3,7 mln zł (wzrost o 109,6 proc.). Wśród sieci radiowych największe przychody z reklam miało Radio Eska – 198,7 mln zł (19,4 proc.). Wpływy Złotych Przebojów wyniosły 91,6 mln zł (wzrost o 35,8 proc.), Audytorium 17 (regionalne rozgłośnie publiczne) – 30,7 mln zł (wzrost o 29,8 proc.), RMF Maxxx – 18 mln zł (w ub.r. były monitorowane tylko dwie stacje), a Antyradia – 15,6 mln zł (wzrost o 27,1 proc.). W sumie stacje monitorowane przez Expert Monitor zarobiły w pierwszym półroczu 1 mld zł. (wzrost o 30,35 proc. w stosunku do ub.r.). Wszystkie dane cennikowe netto, bez autopromocji.(KOZ, 17.07.2008)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










