Dział: REKLAMA

Dodano: Lipiec 16, 2008

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

MediaCom zgłosił najwięcej kampanii do tegorocznego konkursu Effie

151 prac, o 10 więcej, niż w ub.r., zgłosiły agencje reklamowe i domy mediowe do dziewiątej edycji konkursu efektywności reklamowej Effie Awards 2008.

Agencje reklamowe zgłosiły 98 prac. Najwięcej kolejno: DDB Warszawa – 10, TBWA\ – siedem, Brain, Gruppa66 Ogilvy, PZL – po pięć, Just Publicis, BBDO Warszawa – po cztery, Leo Burnett, Mather Communications, Testardo Red Cell, Euro RSCG, G7, Wunderman, Mean at Work, Scholz & Friends, Heads Advertising – po jednej. Po jednej kampanii zgłosiły również firmy: Inter Ikea Center, Polbank EFG i Koalicja 21 Października. Z domów mediowych nadeszły 53 prace. Najwięcej zgłosiły: MediaCom Warszawa – 12, Mediaedge:cia i Starcom – po osiem, MindShare – siedem, ZenithOptimedia Group – pięć, PanMedia Western, OMG, Universal McCann, Media Concept, MPG – po dwie oraz Macroscope OMD, Media Vest, PHD – po jednej. Kampanie będą oceniane w dwóch etapach. Pierwszy, przebiegający online, mający nominować prace na short listę, potrwa od 18 lipca do 11 sierpnia. Następnie – 8 i 9 września – jurorzy przyznają nagrody. Nowością tegorocznej edycji jest to, że zanim zagłosują na prace, jurorzy będą o nich dyskutować. W tym roku liczba jurorów, w porównaniu z ubiegłoroczną edycją, zmniejszyła się o połowę. 60 jurorów podzielono na grupy eksperckie: trzy do oceny prac agencji reklamowych i dwie - domów mediowych. – Chodzi o to, aby prace oceniali ludzie, którzy dobrze znają dane kategorie – wyjaśnia Anna Zimecka, project manager Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, organizatora konkursu. Dodatkowo, aby ułatwić pracę jurorom, instytuty badawcze przygotują dla nich prezentacje o poszczególnych kategoriach, tak aby oceniane kampanie można było odnieść do danych rynkowych. Przewodniczącym tegorocznego jury jest Marek Kapuściński, prezes zarządu Procter & Gamble Central Europe North. Nagrody zostaną wręczone na uroczystej gali 3 listopada br. w Teatrze Wielkim w Warszawie.

(MAZ, MŁ, 16.07.2008)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.