Audycje Niedźwieckiego poprawiają słuchalność Złotych Przebojów
Prawie 200 tys. osób słucha średnio "Listy Przebojów Marka Niedźwieckiego" w sieci Złote Przeboje (Agora SA). To o 40 tys. osób więcej, niż rok wcześniej.
W ostatnim półroczu (grudzień 2007 – maj 2008) w piątki w godz. 19-22, kiedy emitowana jest ”Lista”, sieć Złote Przeboje gromadziła przed odbiornikami średnio 196 tys. osób. W tym okresie rok wcześniej było to 159 tys. osób. Udział sieci w czasie słuchania w tym paśmie w miastach jej nadawania wyniósł 8,6 proc., podczas gdy rok wcześniej było to 6,9 proc. Więcej słuchaczy gromadzi też pasmo, w którym emitowany jest drugi program Niedźwieckiego - ”Złote, słodkie i najsłodsze” (soboty, godz. 10-13). W ostatnim półroczu słuchało go średnio 341 tys. osób, a rok wcześniej – 287 tys. Dało to sieci udział w miastach nadawania 9,8 proc., podczas gdy przed rokiem było to 8,5 proc. Po przejściu Marka Niedźwieckiego i przeprowadzeniu kampanii reklamowych z jego udziałem cała sieć Złote Przeboje zanotowała wzrost słuchalności. Udział w czasie słuchania sieci w miastach nadawania wynosi 8,6 proc. (rok wcześniej – 8,3 proc.), a w grupie docelowej (25-50 lat) – 8,6 proc. (8,1 proc.). Marek Niedźwiecki rozpoczął pracę w sieci Złote Przeboje w grudniu ub.r. Stacja zmodyfikowała też format, odchodząc od klasycznego oldies - gra więcej nowych piosenek, wprowadziła na antenę audycje autorskie (oprócz Niedźwieckiego także Jacka Cygana i Zbigniewa Hołdysa). Przeprowadzono kampanie reklamowe, których twarzą był Marek Niedźwiecki: w grudniu wizerunkową (telewizja i Internet), w styczniu reklamującą ”Listę Przebojów” (prasa, outdoor), a w kwietniu kolejną wizerunkową (telewizja, prasa, outdoor). Dane: Radio Track, MillwardBrown SMG/KRC, fale XII 2007 – V 2008 i XII 2006 – V 2007, tylko miasta nadawania sieci.(KRZ, 23.06.2008)










