Dział: REKLAMA

Dodano: Czerwiec 23, 2008

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Brązowy Lew dla agencji McCann Erickson za spot dla Fundacji Dzieci Niczyje

Spot "Egzekucja" przygotowany przez agencję McCann Erickson dla Fundacji Dzieci Niczyje został nagrodzony Brązowym Lwem na festiwalu w Cannes w kategorii Film.

Nagrodzony spot polskiej agencji przedstawia przygotowania żołnierzy do egzekucji związanego jeńca. Na planie tej sceny nagle pojawia się chłopiec z chipsami, który na pytanie, skąd się tam wziął, odpowiada: ”Serfuję”. Spot był pokazywany w ramach kampanii społecznej ”Dziecko w sieci” dla Fundacji Dzieci Niczyje. Z tegorocznego 55. Festiwalu Reklamy Cannes Lions polskie agencje wrócą z dwiema statuetkami Brązowego Lwa. Oprócz agencji McCann Erickson, która odebrała nagrodę podczas sobotniej gali, we wtorek nagrodę zdobyła agencja Saatchi & Saatchi w kategorii Outdoor za pracę pt. ”Reinkarnacja”, zrealizowaną w ramach kampanii społecznej dla Greenpeace Polska. W sobotę, podczas ostatniego dnia festiwalu, wręczano nagrody nie tylko za najlepsze filmy reklamowe (kategoria Film), ale też za kampanie zintegrowane (Titanium & Integrated). Grand Prix w kategorii Film jury przyznało agencji Fallon London za spot ”Gorilla” zrealizowany dla Cadbury. Bohaterem spotu jest goryl wsłuchany w przebój ”In the air tonight” Phila Collinsa. Goryl zachowuje się jak w ekstazie – z pasją gra na perkusji w rytm muzyki. Widzowie nie mają wątpliwości, że emocje goryla są efektem nie tylko muzyki, ale i czekolady Cadbury, o której informacja pojawia się na końcu spotu. - To coś, czego jeszcze nie widzieliśmy w żadnej reklamie czekolady – ocenia Ted Horton, jeden z jurorów kategorii Film. - Ta reklama całkowicie przełamuje dotychczasowe konwencje. Jest zabawna, pełna emocji i angażująca - dodaje. Reklama czekolady Cadbury była emitowana w telewizji, w przeciwieństwie do drugiego Grand Prix. Nagrodzono nim przygotowane do Internetu reklamy gry komputerowej XBOX 360'/ Halo 3' firmy Microsoft. Są to trzy spoty autorstwa agencji McCann Worldgroup San Francisco - ”Enemy Weapon”, ”Gravesite” i ” John 117 Monument” oraz film pt. ”Combat” przygotowane przez agencję RSA Films New York. Kampania informowała o premierze nowej gry. Autorzy przenieśli do filmu reklamowego postaci i epizody z gry, a internauci mogli pobrać spoty ze specjalnie przygotowanej strony. Jurorzy docenili tę kampanię za zrozumienie społeczności graczy komputerowych. - Kategoria reklamy telewizyjnej była w tym roku szczególnie mocna – podsumowuje przewodniczący jury Craig David, dyrektor kreatywny sieci JWT. - W sumie przyznaliśmy 31 złotych, 44 srebrne i 66 brązowych statuetek. Nagrodziliśmy zarówno reklamy, które zostały wyemitowane w telewizji, jak i te, które pokazano tylko online. W obliczu wzrostu znaczenia nowych kanałów komunikacji niektórzy mówili o możliwości śmierci filmu reklamowego. Jednak po tym, co zobaczyliśmy podczas obrad, jesteśmy przeświadczeni, że tak się nie stanie. Nowe kanały komunikacji, jak Internet czy telefony komórkowe, sprawiły, że film reklamowy wraca do gry, a twórcy spotów zyskali nowe możliwości – mówi Craig David. W najważniejszej kategorii festiwalu – kampanie zintegrowane, która ma wyznaczać trendy dla komunikacji marketingowej, przyznano dwa Grand Prix. Titanium Grand Prix powędrowało do japońskiej agencji Projector Tokyo za kampanię ”Uniqclok” odzieży firmy Uniqlo. Wykorzystano w niej widget o nazwie Uniqlock, który można ściągać na blogi. Nagrodzona aplikacja jest zegarem, prezentuje także wideo z reklamowaną odzieżą. Integrated Grand Prix przyznano agencji McCann Erickson za kampanię ”Belive” dla gry Halo 3 Game firmy Microsoft. - Jeśli kategoria Intgerated & Titanium ma być inspiracją dla przemysłu reklamowego, ma pokazywać jak powinna wyglądać reklama przyszłości, to jestem przekonany, że kampanie nagrodzone Grand Prix wyznaczają te kierunki – ocenia Mark Tuttsel, przewodniczący jury. Dwa pozostałe Tytanowe Lwy otrzymały agencje: Droga5 za projekt ”Million” dla Departamentu Edukacji Nowego Yorku i Mortierbrigade z Brukseli za kampanię ”Black Boy Wanting Water” dla Music For Life Charity. Statuetki Integrated Lion powędrowały do Crispin Porter + Bogusky Miami za kampanię ”Whopper Freakout” dla Burger Kinga i JWT India za kampanię ”Lead India” dla firmy Bennett, Coleman and Company. Tytuły Agencji Reklamowej Roku otrzymały: BBDO New York (1. miejsce), AlmapBBDO San Paulo (2.) i DDB London. Siecią reklamową roku zostały: BBDO (1. miejsce), DDB (2.) i Saatchi & Saatchi (3.). Nagrodę Palma d'Or dla najlepszych studiów produkcyjnych dostały kolejno: MJZ z USA, RSA Film z USA, Gorgeous Enterprises London, O Positive z USA, Biscuit Film Work Los Angeles, Rattling Stick London, Phenomena Bangkok, Hungry Man z USA, Landia Buenos Aires, Partizan London. (więcej) "Gorilla", Cadbury
"Egzekucja", Fundacja Dzieci Niczyje

(MŁ, 23.06.2008)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.