Saatchi & Saatchi zdobyła pierwszą statuetkę wśród polskich agencji w Cannes
Wczoraj agencja reklamowa Saatchi & Saatchi Poland zdobyła Brązowego Lwa w kategorii Outdoor na festiwalu reklamowym w Cannes. Rozdano także nagrody w kategoriach Radio i Media, ale bez nagród dla polskich agencji.
Na 55. Międzynarodowym Festiwalu Reklamowym Cannes Lions Saatchi & Saatchi nagrodzono w kategorii Outdoor Lions za prace pt. ”Reinkarnacja”, zrealizowane w ramach kampanii społecznej dla Greenpeace Polska. Kampania ta składa się z trzech layoutów: ”Plastik”, ”Metal” oraz ”Papier” i dotyczy recyklingu. Na każdej pracy z kawałeczków metalu, papieru i plastiku ułożono kompozycje. – Gdy zobaczyłem listę nominowanych prac w tej kategorii, to najbardziej wśród naszych kampanii liczyłem właśnie na ”Reinkarnację”. Prace powstawały ponad rok i okupione były benedyktyńską pracą zespołów kreatywnych – opowiada Max Olech, dyrektor kreatywny Saatchi & Saatchi. W kategorii Outdoor Lions Saatchi & Saatchi była nominowana także do finału konkursu za reklamę ”Kosz na bieliznę w słońcu” dla marki Ariel (Procter & Gamble). Na shortlistę w kategorii reklamy radiowej trafił ”Hymn Sudanu” przygotowany na zlecenie Amnesty International, także autorstwa tej agencji. Prace te nie zostały nagrodzone statuetkami. Nagrody nie otrzymał także dom mediowy Starcom, który walczył o statuetkę w konkursie Media Lions – nominację uzyskał za kampanię batonów czekoladowych 3Bit zrealizowaną dla Kraft Foods Polska. Dzisiaj wieczorem zostaną wręczone Złote Lwy w kategoriach Prasa, Design & Cyber. Na krótkiej liście konkursu reklamy prasowej znalazły się trzy projekty agencji Saatchi & Saatchi pochodzące z kampanii proszku do prania Ariel (Procter & Gamble). Natomiast w kategorii Cyber Lions nominowana jest jedna praca z Polski: projekt agencji interaktywnej Cookie dla GAK Palma (Feta Street Festival). Nie ma polskich prac wśród reklam nominowanych w kategorii Design.(MAZ, 18.06.2008)










