Ostatni mecz Polaków na Euro 2008 z najmniejszą widownią
18.06.2008, 08:16
Ostatni mecz Polaków na mistrzostwach Europy w piłce nożnej oglądało w Polsacie średnio 8,6 mln osób.
Poniedziałkowe spotkanie Polska - Chorwacja miało mniejszą widownię niż mecze z Niemcami – o 17 proc., i z Austrią – o 16,6 proc. Polsat miał w czasie tej transmisji 54,25 proc. udziału w rynku (61,04 proc. w grupie 16-49). Od początku mistrzostw mecze przyciągały średnio 4,2 mln osób, a udział stacji w rynku wyniósł 34,95 proc. (40,20 proc. w grupie 16-49). Pozostałe telewizje ogólnopolskie miały w tym czasie – średnio – gorsze wyniki: TVP 1 – 20,56 proc., TVN – 14,76 proc., TVP 2 – 14,56 proc. Jedynka kilkakrotnie wyprzedziła jednak Polsat: 9, 10 i 11 czerwca (gdy w Polsacie mecze były emitowane o 17.40) oraz 13, 14 i 15 czerwca (wówczas TVP 1 transmitowała festiwal w Opolu). Ze sprzedaży czasu reklamowego przy Euro 2008 na głównej antenie Polsat uzyskał dotychczas (7-16 czerwca) 50,1 mln zł – ok. połowę tej kwoty stanowią rabaty. Największymi reklamodawcami mistrzostw są: Polska Telefonia Cyfrowa – 2,9 mln zł, Eurocard – 2,3 mln zł, Coca-Cola – 2 mln zł, Wrigleys – 2 mln zł i Carlsberg – 1,9 mln zł. Dane: AGB Nielsen Media Research.(RUT, 18.06.2008)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










