Polsat News do końca sierpnia w wersji testowej
Telewizja Polsat SA zakłada, że kanał informacyjny Polsat News po trzech latach osiągnie break even.
Opiera się to na założeniu osiągnięcia w tym czasie 1-1,5 proc. udziału w rynku, zawarciu umów z największymi operatorami sieci kablowych i odpowiednim wzroście rynku reklamowego. Polsat News startuje w sobotę – i do końca sierpnia będzie to emisja testowa. Ma nadawać w formacie 16:9, co jest wstępem do wprowadzenia wysokiej rozdzielczości (HD). Do tego standardu przystosowane są też kamery Sony, w które wyposażona jest stacja. Serwisy będą się ukazywać co 30 minut. O pełnych godzinach 15-minutowe (ze sportem i pogodą), pozostałe – 12-minutowe. Zespół Polsatu News tworzy ok. 400 osób (w tym 180-osobowa ekipa dziennikarsko-edytorska). Kanał informacyjny ma ściśle współpracować z ”Wydarzeniami” Polsatu (od dziś będą nadawane z tego samego studia). Planowane jest też uruchomienie placówek zagranicznych – w Waszyngtonie, Berlinie, Londynie, Moskwie, Brukseli i Paryżu. Ponadto od września kanał ma dysponować dwusilnikowym śmigłowcem EC-135. Oprócz newsów ramówkę (Polsat News będzie nadawać od 7 do 24) wypełnią programy publicystyczne (główny – ”To był dzień” – poprowadzą na zmianę Dorota Gawryluk, Jarosław Gugała i Beata Grabarczyk) oraz magazyny. Stacja pokaże m.in. ”Interwencję extra”, powróci też program Marka Markiewicza (dyrektor informacji i publicystyki Grupy Polsat) ”Bumerang”. Swój program będzie miał tygodnik ”Newsweek Polska” (Axel Springer Polska) – niedzielną audycję pt. ”Narożnik Newsweeka” poprowadzi redaktor naczelny tygodnika Michał Kobosko. 1 września Polsat News zakoduje swój sygnał, ale nadal ma on być bezpłatny dla operatorów kablowych. Natomiast reklamy pojawią się wcześniej, niż zakładano. – Pod koniec czerwca rozpoczniemy sprzedaż na lipiec – informuje Maciej Stec, członek zarządu Polsatu. Kampania reklamowa kanału jest planowana dopiero na wrzesień – kiedy przestanie się ukazywać jako wersja testowa.(RUT, 06.06.2008)










