Polkomtel doładuje konto abonentów usługi 36.6 w zamian za odsłuchanie reklam
06.06.2008, 08:17
36.6 – tak nazywa się nowa na polskim rynku marka komórkowa typu pre-paid należąca do Polkomtelu SA, operatora sieci Plus.
Operator ma zarabiać na reklamach, które użytkownik 36.6 będzie musiał odsłuchać, aby mieć doładowane konto. Marka 36.6 daje możliwość korzystanie z telefonu komórkowego także przy zerowym stanie konta. Umożliwia to m.in. usługa ”Chill Bill”, która pozwala uzyskać nawet 10 zł miesięcznie na połączenia i SMS-y w sieci Plus. Warunkiem jest odsłuchanie przez użytkownika bloku trzech 30-sekundowych reklam i odpowiedzenie na łatwe pytania z nimi związane. Za odsłuchanie jednego bloku klient otrzyma 1 zł do wykorzystania w 36.6 i sieci Plus. Użytkownik w miesiącu może odsłuchać maksymalnie 10 bloków. Na razie będą emitowane reklamy własne operatora, bo rozmowy z reklamodawcami jeszcze trwają. Przedstawiciele operatora nie informują, jakich spodziewają się przychodów z reklam. Marka 36.6 jest skierowana do grupy wiekowej 15-25 lat, core targetem jest młodzież w wieku 17-19 lat. Nazwa i logo marki mają odzwierciedlać luz i swobodę: nazwa nie kojarzy się z telekomunikacją, a logo nie ogranicza się do jednego koloru. – Chcieliśmy tym samym powiedzieć młodym ludziom: markę 36.6 możesz mieć, ale nie musisz. Młodzi nie lubią, gdy ich się do czegoś zmusza, oni zawsze chcą mieć możliwość wyboru – tłumaczy strategię komunikacji Jowita Michalska, dyrektor departamentu komunikacji marketingowej Polkomtelu. Minuta połączenia do wszystkich sieci kosztuje 60 gr, a SMS i MMS – 15 gr. Do końca tego roku Polkomtel chciałby pozyskać 500-600 tys. użytkowników 36.6. Jarosław Bauc, prezes zarządu, dyrektor generalny Polkomtelu SA, szacuje, że do końca 2010 roku przychody z oferty wyniosą ponad pół miliarda zł. Dziś, po tygodniu działań teaserowych, rozpocznie się właściwa część kampanii wprowadzającej na rynek markę. Hasło to ”36.6. Nieprzymusowa oferta na kartę”. Kampania obejmuje telewizję (cztery spoty na etapie teasera i osiem podczas rozwiązania), prasę, radia, kina, Internet, nośniki reklamy zewnętrznej (łącznie ok. 2,5 tys. tablic w całym kraju) oraz nośniki niestandardowe, m.in.: infoscreeny w metrze, reklamy w i na środkach komunikacji miejskiej, graffiti, murale (wielkoformatowa grafika na ścianach budynków), lasery, neony wmontowane w citylighty, obrandowane jachty na Mazurach, znaki na ścieżkach rowerowych i chodnikach, materiały BTL. Dziś zostanie ponadto uruchomiona dedykowana marce strona internetowa, a na lato zaplanowano eventy. Kreację kampanii przygotowała agencja Team One, za działania w Internecie odpowiada MRM Worldwide, media kupił Universal McCann.(TW, 06.06.2008)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










