Dział: REKLAMA

Dodano: Czerwiec 05, 2008

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Dyrektorzy kreatywni zarabiają najwięcej – wynika z raportu SAR-u

O 9 proc. wzrosły średnio pensje zasadnicze w agencjach reklamowych, a o 10 proc. w domach mediowych – wynika z "Badania płac", które Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR zleciło Idea! Managment Consulting.

Badanie realizowano od marca 2007 do marca 2008 i porównywano do okresu: marzec 2006 – marzec 2007. Nieco wolniej rosły płace całkowite (pensja stała plus dodatki – premia, dodatki stażowe i funkcyjne) – w agencjach reklamowych o 5 proc, a w domach mediowych o 2 proc. W agencjach reklamowych najwięcej zarabiają dyrektorzy kreatywni – z przeciętną pensją o wysokości 24,5 tys. zł (wszystkie płace brutto) miesięcznie i client service director – przeciętnie 21,6 tys. zł miesięcznie. W domach mediowych najwięcej zarabiają osoby zajmujące się pozyskiwaniem nowego biznesu – przeciętna pensja to nawet 25,3 tys. zł, buying director – 21 tys. zł, planning director – 17 tys., planning/buying director – 16,6 tys. zł. Z badania wynika, że w 2007 roku spadła liczba zatrudnionych w mniejszych agencjach – średnio z 60 do 54 pracowników. Rosło natomiast zatrudnienie w większych – z 67 do 70 pracowników. Najbardziej wyraźny wzrost zatrudnienia widoczny jest w przypadku domów mediowych – w niektórych firmach nawet o 20 proc. W raporcie uwzględniono także stawki godzinowe, czyli ile kosztuje praca osób zatrudnionych na danych stanowiskach w agencjach reklamowych i domach mediowych. Raport zawiera m.in. średnią stawkę, która ma być podstawą do negocjowania z reklamodawcami wysokości wynagrodzenia firm reklamowych. W badaniu płac wzięło udział 26 agencji reklamowych i 13 domów mediowych. Pełny raport wynagrodzeń w branży prezentujemy poniżej.

(MŁ, 05.06.2008)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.