Dzienniki telewizyjne nadal tracą widzów
02.06.2008, 08:34
Programy informacyjne głównych stacji telewizyjnych w maju br. miały mniej widzów niż w tym miesiącu ub.r. – wynika z danych AGB Nielsen Media Research.
Tendencja spadkowa utrzymuje się od lutego br. (w styczniu widownię zwiększyły tylko ”Wydarzenia” Polsatu). Liderem pozostają ”Wiadomości” TVP 1, które w maju (dane za 1-29 maja) oglądało średnio 3,7 mln osób (o 5,5 proc. mniej niż rok temu), co dawało stacji 32,59 proc. średniego udziału w rynku (w ub.r. – 33,39 proc.). ”Fakty” TVN-u gromadziły średnio 3,3 mln widzów (spadek o 2,6 proc.) przy 31,15 proc. udziału w rynku (31,53 proc.). ”Wydarzenia” przyciągnęły średnio 2,1 mln osób (spadek o 0,8 proc.) i miały 21,32 proc. udziału w rynku (21,10 proc.; to jedyny serwis, który zanotował niewielki wzrost). Wydanie ”Panoramy” TVP 2 o 18.30 miało 1,3 mln widzów (spadek o 9,7 proc.), dając stacji 13,29 proc. udziału w rynku (14,18 proc.), natomiast wydanie o północy przyciągało zaledwie 450 tys. widzów (o 75 proc. mniej niż rok temu). Widzów w maju straciły także kanały informacyjne. Średnia oglądalność minutowa TVP Info wyniosła 220 tys. osób (spadek o 7,8 proc. w stosunku do TVP 3 w ub.r.), a mającego o połowę mniejszy zasięg TVN 24 – 134 tys. (spadek o 8,7 proc.). Zmniejszyły się też ich udziały w rynku. W grupie wszystkich widzów TVP Info miała 4,06 proc. (w ub.r. – 4,30 proc.), a TVN 24 – 2,48 proc. (2,65 proc.). Natomiast w grupie komercyjnej widzów w wieku 16-49 lat udział TVP Info wyniósł 2,62 proc. (2,83 proc.), a TVN 24 – 1,91 proc. (1,94 proc.).(RUT, 02.06.2008)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










