Ruszyła kampania społeczna ”Dach nad głową”
Koalicja kilkunastu organizacji pozarządowych rozpoczyna kampanię społeczną ”Dach nad głową” zwracającą uwagę na trudne warunki mieszkaniowe Polaków.
Według danych pochodzących od inicjatorów kampanii w Polsce 6,5 miliona osób mieszka w lokalach o bardzo niskim standardzie (bez instalacji grzewczych, wodociągowych, kanalizacyjnych, o małym metrażu). 11,9 miliona osób mieszka w mieszkaniach, gdzie na pokój przypada więcej niż dwie osoby, co nie odpowiada standardom europejskim. Dlatego cele kampanii to: uświadomienie skali i konsekwencji narastającego problemu braku właściwych warunków mieszkaniowych, który dotyka milionów Polaków; zainicjowanie debaty publicznej z udziałem ekspertów, polityków, autorytetów, organizacji pozarządowych i mediów. Działania przez cały maj są realizowane na billboardach i citilightach w kilkunastu miastach w Polsce (m.in. w Warszawie, Katowicach, Poznaniu, Wrocławiu, Krakowie, Łodzi, Trójmieście, Gliwicach, Bytomiu, Tychach, Zabrzu). Przygotowany został także spot radiowy i strona internetowa: dachnadglowa.org. Organizatorzy akcji liczą, że w efekcie akcji powstanie narodowy program mieszkaniowy zawierający rozwiązania dla Polaków, dla których dziś mieszkanie jest ekskluzywnym, niedostępnym dobrem. Debata planowana jest na jesień. Kampanię wsparły: agencja TBWA\Telescope, E-Graphics, Pompa, AMS, dom mediowy Mediaedge:cia.(MŁ, 08.05.2008)










