Powstała spółka 8Fish produkująca widgety reklamowe
21.04.2008, 08:08
Agencja interaktywna Autentika stworzyła spółkę 8Fish specjalizującą się w przygotowywaniu widgetów reklamowych, czyli aplikacji, które mogą służyć jako nośniki reklamowe.
Firma przygotowuje widgety na zlecenie klientów i opracowuje strategie wykorzystania ich w działaniach promocyjnych. Widgety to aplikacje w postaci graficznych elementów pozwalające zrealizować jakieś funkcje lub prezentujące informacje – widgetem jest np. zegar w pasku zadań na dole ekranu. Uruchamiają się one wraz ze stronami internetowymi. – Widgety umożliwiają reklamodawcom dotarcie do grup docelowych zarówno poprzez Internet, jak i pulpity systemów operacyjnych. Polscy reklamodawcy lada moment dostrzegą ich potencjał reklamowy, który jest ogromny – przekonuje Michał Samojlik, prezes 8Fish. Mogą być one przygotowywane pod kątem kampanii danego produktu - widget zawiera wtedy atrakcyjne dla użytkownika funkcjonalności, np. gry i informacje, ale oprócz tego także komunikat reklamowy. Może to też być np. tabela ligi piłki nożnej - w takim widgecie można umieścić baner reklamowy, linki, logo reklamodawcy, który kontekstowo łączy się z tematyką widgetu. Agencja 8Fish przygotowała kilkadziesiąt widgetów, m.in. z informacjami o repertuarach kin, programie telewizyjnym, wynikach Lotto, wynikach sportowych i kursach walut.(TW, 21.04.2008)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










