Adv.pl wchodzi w e-mail marketing, marketing mobilny i planowanie mediów
Agencja interaktywna Adv.pl SA powołała spółkę ThinkOpen specjalizującą się w e-mail marketingu, przejmie spółkę technologiczną zajmującą się usługami mobilnymi i utworzy internetowy dom mediowy.
Oddzielną firmą stanie się w tym roku marka Weblocus działająca w obszarze marketingu w wyszukiwarkach. Inwestycje pochłoną 1,5-2 mln zł. Agencja powołała ThinkOpen, w której ma 95 proc. udziałów, uznając, że wydatki na e-mail marketing będą rosły w najbliższym czasie. Prezesem zarządu spółki została Katarzyna Domańska, wiceprezes Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego. Spółka oficjalnie rozpocznie działalność z początkiem maja. Adv.pl inwestuje również w marketing mobilny. Firma jest na etapie podpisywania umowy dotyczącej objęcia 51 proc. udziałów w spółce technologicznej. Transakcja zostanie sfinalizowana do końca maja br. – Rozwiązania mobilne w ofercie pozwolą nam pozyskiwać nowe kontrakty – tłumaczy Konrad Pankiewicz, wiceprezes zarządu Adv.pl. Do końca drugiego kwartału br. w ramach grupy Adv.pl powstanie też internetowy dom mediowy, specjalizujący się w strategicznym planowaniu mediów interaktywnych. Według Konrada Pankiewicza w Polsce jest za mało firm wyspecjalizowanych w tej dziedzinie. Adv.pl planuje ponadto ekspansję zagraniczną. Jak powiedział Pankiewicz, w grę wchodzi przejęcie jakiejś firmy lub stworzenie oddziału. Spółka zainteresowana jest m.in. rynkiem brytyjskim. Do końca br. planowane jest zatrudnienie ośmiu osób w agencji Adv.pl, a w całej grupie ma pracować 120-150 osób. Do końca roku firma planuje też zwiększenie przychodów do 10,5 mln zł. Na koniec 2007 roku wynosiły one 5,6 mln zł, a zysk netto 806 tys. zł. Adv.pl działa od 2000 roku. Firma ma biura we Wrocławiu, w Warszawie i Gdyni. Akcjonariuszami spółki są: Mariusz Sokołowski (25,47 proc.), Konrad Pankiewicz (21,47 proc.), Rafał Dziedzic (21,47 proc.), pracownicy (3,02 proc.), zaś 28,57 proc. akcji znajduje się w wolnym obrocie. Adv.pl od października 2007 roku jest notowana na rynku NewConnect. Wartość giełdowa spółki wynosi 23,4 mln zł. Do największych klientów firmy należą m.in.: Telekomunikacja Polska SA, PTK Centertel (Orange), Lukas Bank, Nestlé Polska SA, Empik i Procter & Gamble.(TW, 17.04.2008)










