Rada Reklamy: spot RMF-u nie narusza prawa ani obyczajów
Komisja Etyki Reklamy działająca przy Radzie Reklamy oddaliła skargę na telewizyjny spot RMF FM, którego bohaterką jest zakonnica.
Według skarżącego reklama w której występują siostry zakonne poniża Kościół i katolików oraz obraża katolików i wiarę chrześcijańską. Władze RMF-u odnosząc się do zarzutów stwierdziły, że ”zamieszczone w spocie reklamowym scenki ukazują siostry zakonne jako osoby życzliwe, bliskie zwykłemu człowiekowi i społeczności świeckiej. (...) Zjawiskiem normalnym i jak się wydaje powszechnie społecznie akceptowanym, jest publiczna aktywność osób duchownych, tj. księży i sióstr zakonnych. Aktywność ta dotyczy także udziału w muzycznych imprezach rozrywkowych, podczas, których osoby duchowne, m.in. tańczą i śpiewają - np. Przystanek Jezus, programy redakcji katolickich adresowane do dzieci i młodzieży np. »Ziarno«, lub też innych imprezach rozrywkowych - np. mecze piłkarskie rozgrywane przez duchownych”. Komisja Etyki oddaliła zarzuty uznając, że reklama nie narusza Kodeksu Etyki Reklamy ani obowiązujących przepisów prawa oraz że nie uwłacza godności i nie poniża osób zakonnych. Zespół orzekający podkreślił jednocześnie, że nie wykorzystano w celach reklamowych autorytetu osoby duchownej. Zobacz zaskarżoną reklamę:(KRZ, 11.04.2008)










