Promocja wina El Sol w treści książki
10.04.2008, 08:25
Marka wina El Sol (Carlsberg Polska) opisywana jest na łamach kryminału, który właśnie pojawił się w sprzedaży. To nie przypadek, lecz zamierzone działanie marketingowe.
Marka wina El Sol została partnerem premierowego wydania powieści sensacyjnej Agnieszki Fibich ”Dopóki widzę Twój cień”. W książce marka wina pojawia się w jednym z rozdziałów: ”El Sol – przeczytała Natalia biorąc do ręki butelkę. – Hiszpańskie. – Takie jak lubisz. Aksamitne, gładkie w smaku, pachnące owocami... – westchnął Hektor patrząc jej w oczy. (...) Po godzinie butelka była pusta. (...) Wino naprawdę okazało się dobre. W pierwszej chwili czuło się akcent wiśniowej goryczy, przechodzący w coraz to łagodniejszy, lekko słodki smak”. Ewa Tarnawska, brand manager marki El Sol w Carlsberg Polska, twierdzi, że inicjatywa umieszczenia marki wina w książce wyszła od jej autorki. – Poinformowała nas, że wymienia naszą markę w swoim kryminale i zwróciła się z prośbą, czy nie chcielibyśmy zostać sponsorem premiery książki. Po przeczytaniu maszynopisu zgodziliśmy się – tłumaczy Tarnawska. Przyznaje, że zaangażowanie się w promocję książki pasuje do marki wina. – Czytanie książki to chwile relaksu, z tym wiąże się też picie wina – dodaje Tarnawska. Z autorką książki nie udało nam się skontaktować. Jakub Bierzyński, prezes Omnicom Media Group, przyznaje, że po raz pierwszy spotyka się z promocją konkretnych marek na łamach książek. – To za daleko posunięta komercjalizacja sztuki. Nie będę polecał swoim klientom podobnych praktyk – mówi Bierzyński. Twierdzi, że to może obrócić się przeciwko reklamodawcy. – Klienci mogą odnieść wrażenie, że zabrano im jedno z nielicznych miejsc, gdzie nie było dotąd reklam – dodaje Bierzyński. Natomiast Tomasz Ramza, dyrektor mediów w domu mediowym MPG, uważa, że to dobry pomysł na promocję produktów. – Wszystko jednak zależy od tego, jaka to książka, czy tematycznie związana jest z produktem, kto ją napisał i na jaką sprzedaż ma szansę – mówi Ramza. Książkę wydało Wydawnictwo Klucze.(MAZ, 10.04.2008)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










