Dział: REKLAMA

Dodano: Kwiecień 02, 2008

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Kampania House najbardziej oprotestowaną w historii Rady Reklamy

Tylko do końca marca do Komisji Etyki przy Radzie Reklamy wpłynęło 250 skarg na reklamy wykorzystywane w marcowej kampanii marki odzieżowej House (Artman SA).

Od momentu powołania Rady Reklamy w maju 2006 roku żadna kampania nie wywołała takiej fali protestów. Dla porównania w całym ubiegłym roku było ich 121. Jak informuje Konrad Drozdowski, zastępca dyrektora generalnego Rady Reklamy, skargi na reklamy House ciągle jeszcze spływają. Zaznacza jednak, że nie wszystkie spełniają wymogi formalne – nie są wnoszone na specjalnie udostępnionych przez Radę formularzach (dostępnych online). – Niektóre brzmią: ”Protestuję przeciwko reklamie Housa. Pozdrawiam Marek” albo sprawiają wrażenie kopiowanych z jakiegoś forum internetowego – wyjaśnia Drozdowski. – Dlatego duża część z tych 250 skarg pewnie zostanie odrzucona, co oczywiście nie ma znaczenia dla rozpatrzenia ich przez Komisję Etyki. Ta zajmuje się sprawą, nawet jeśli wpłynie tylko jedna skarga spełniająca wymogi formalne – dodaje. Konsumenci oburzają się na reklamy House wykorzystywane na billboardach. Pokazano na nich chłopaka i dziewczynę trzymających w rękach korale przypominające różaniec, w pozie podobnej do modlitwy. Reklamy – autorstwa agencji Koledzy Strategia Kreacja – opatrzono hasłem ”Strzeż mnie Ojcze”, logo House i słowem ”Virginity”. Skarżący uważają, że te reklamy obrażają ich uczucia religijne. Rada Reklamy poprosiła już o wyjaśnienia firmę Artman SA (na odpowiedź ma jeszcze kilka dni), następnie sprawą zajmie się Komisja Etyki.

(MŁ, 02.04.2008)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.