Święta w telewizji: największą widownię miała Jedynka, najwyższe wpływy miał Polsat
Podczas świąt najwięcej widzów miała Jedynka, a najwięcej na reklamach zarobił Polsat – wynika z danych AGB Nielsen Media Research.
Statystyczny Polak w czasie świąt (niedziela i poniedziałek) spędził przed telewizorem 5 godzin i 35 minut – o 5 minut mniej niż przed rokiem. Najczęściej oglądał TVP 1 (22,03 proc. udziału w rynku), w drugiej kolejności TVP 2 (20,01 proc.), a trochę rzadziej TVN (19,33 proc.). Najmniejszy udział w rynku wśród telewizji ogólnopolskich miał Polsat (14,15 proc.). To jednak Polsat miał w święta największe wpływy z emisji reklam – 22,1 mln zł (o 64 proc. więcej niż w ub.r., dane cennikowe bez rabatów). TVN uzyskał ze sprzedaży czasu reklamowego 17,7 mln zł (wzrost o 8 proc.), Dwójka – 7,8 mln zł (spadek o 16 proc.), a Jedynka – 7,5 mln zł (spadek o 20 proc.). Najwięcej widzów zgromadził – podobnie jak w ub.r. – serial ”M jak miłość” w TVP 2 (7 mln osób). Pozostałe wielkanocne hity to: serial ”Ranczo” w TVP 1 (6,3 mln), teleturniej ”Jaka to melodia” w TVP 1 (6 mln), serwis sportowy po ”Wiadomościach” w TVP 1 (5,4 mln), ”Teleexpress” w TVP 1 (5,3 mln), ”Fakty” w TVN-ie (4,8 mln) i ”Wiadomości” w TVP 1 (4,6 mln). Oprócz ”Rancza” i sportu wszystkie programy z największą widownią były emitowane w poniedziałek.(RUT, 26.03.2008)










