Reklamodawcy powinni rozpocząć walkę o klientów powyżej 55. roku życia
Polskie firmy muszą przedefiniować swoje strategie, aby skutecznie konkurować o klientów w wieku 55+, których potencjał będzie w naszym kraju coraz większy – oceniają konsultanci firmy doradczej Deloitte.
Według Deloitte osoby w wieku 55+ staną się wkrótce na polskim rynku jedną z bardziej atrakcyjnych grup klientów. Dlatego oferty firm powinny uwzględniać ich potrzeby. – Firmy muszą pamiętać o tym, że starsze osoby oczekują usług i produktów wysokiej jakości, jednocześnie łatwych w użyciu oraz odpowiadających na potrzeby wynikające z wieku. Powinny unikać funkcjonujących w naszym społeczeństwie stereotypów związanych z osobami starszymi i wybierać lepsze kanały komunikacji z nimi – uważa Piotr Filipiuk, menedżer w Deloitte. Aby skutecznie dotrzeć do grupy osób w wieku powyżej 55. lat firmy powinny m.in. zmodyfikować istniejące bądź przygotować nowe produkty pod jej kątem i zreorganizować obsługę tego segmentu (poprzez np. wprowadzenie obsługi bezpośredniej). Specjaliści Deloitte uważają, że grupa osób po 55. roku życia będzie w Polsce coraz liczniejsza. Według prognoz Głównego Urzędu Statystycznego do 2050 roku odsetek takich ludzi w ogóle ludności kraju zwiększy się do 47 proc. (obecnie wynosi 28 proc.). Pracujące osoby po 55. roku życia zarabiają średnio więcej niż osoby młodsze. Jednocześnie gospodarstwa domowe emerytów mają dochód do dyspozycji, czyli przeznaczony na wydatki konsumpcyjne, wyższy niż średnia dla wszystkich gospodarstw domowych w Polsce. Gospodarstwa emeryckie mają miesięcznie do wydania ponad 7 mld zł. – Często firmy traktują osoby po 55. roku życia jako jednorodną grupę, tymczasem ten segment jest zróżnicowany podobnie jak młodsze segmenty odbiorców. Osoby te mają różnorodne potrzeby, tak jak inne grupy wiekowe, a co ważne, wbrew stereotypom ten segment klientów jest coraz bardziej zamożny – uważa Władysław Szwoch, partner w Deloitte.(TW, 21.03.2008)










