W 2007 wpływy mediów publicznych z abonamentu spadły nieznacznie
19.03.2008, 08:23
Telewizja Polska SA uzyskała w 2007 roku 515 mln, a Polskie Radio SA ponad 188,5 mln zł wpływów z abonamentu radiowo-telewizyjnego - wynika ze sprawozdań przesłanych przez media publiczne Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji.
Przychody abonamentowe TVP spadły o 1,5 proc. Z reklamy i sponsoringu telewizja zyskała 1,29 mld zł – o 10 proc. więcej, niż rok wcześniej. Dodatkowo nadawca publiczny otrzymał 515 mln zł z abonamentu (w tym 35,8 mln zł wyrównania za lata poprzednie). Udział abonamentu w przychodach TVP w ub.r. to 23,9 proc. W 2006 roku wynosił on 26,8 proc., w 2005 roku – 26,9 proc., a w 2004 roku – 32 proc. TVP podaje, że na zadania związane z realizacją misji wydała 1,7 mld zł, w 70 proc. finansując je z wpływów reklamowych. Na misję składały się w ub.r. m.in.: koszty działalności 16 oddziałów terenowych (449,4 mln zł – oddziały w 62 proc. są utrzymywane z abonamentu); wydatki na programy - TV Polonia (48,8 mln zł), TVP Kultura (31,8 mln zł), TVP Historia (8,3 mln zł), TV Białoruś (11,9 mln zł); spektakle teatralne (16,2 mln zł) oraz magazyny kulturalne, audycje i filmy o kulturze i sztuce (118,4 mln zł). Jedynka była finansowana z abonamentu w 29 proc., a Dwójka - w 39 proc. W sprawozdaniu Polskiego Radia poinformowano, że wpływy abonamentowe w 2007 roku wyniosły 188,5 mln zł i były niższe od otrzymanych w roku poprzednim o 7,23 proc. Polskie Radio uzyskało blisko 58,9 mln zł przychodu z innych źródeł (m.in. sprzedaży reklam, sponsoringu, umów barterowych) - w stosunku do 2006 roku przychody te spadły o 5 proc. W roku 2007 nastąpił wzrost o14,4 proc. przychodów ze sponsoringu - do 5,2 mln zł, a spadły o 2,3 proc. przychody ze sprzedaży reklam - do 47,8 mln zł.(RUT, KRZ, 19.03.2008)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










