Nikt nie ubezpieczy ryzyka transakcyjnego domów mediowych
13.03.2008, 07:36
Żadna firma ubezpieczeniowa nie zdecydowała się na przygotowanie dla domów mediowych ubezpieczenia od ryzyka transakcyjnego.
Ubezpieczenie to miało rozwiązać problem udzielania przez domy mediowe przy przetargach, gwarancji kosztów dotarcia w mediach. Stowarzyszenie Agencji Reklamowych rozmawiało z kilkoma firmami ubezpieczeniowymi o przygotowaniu produktu dopasowanego do polskiego rynku. – Po przeprowadzeniu analiz firmy stwierdziły, że nie są w stanie stworzyć takiego ubezpieczenia – opowiada Iwona Dynowska, project manager w SAR. Jakub Bierzyński, prezes OmnicomMediaGroup i pomysłodawca projektu, nie jest zdziwiony. – Przez ostatnich kilka miesięcy rynek mediowy stał się nieprzewidywalny. Tylko szaleniec mógłby ubezpieczyć gwarancje na tak rozregulowanym rynku – tłumaczy Bierzyński. Zwraca uwagę na to, że pakietowa sprzedaż czasu reklamowego przez stacje telewizyjne powoli odchodzi do lamusa. – Czas reklamowy w stacjach coraz częściej kupujemy z cennika, a tego nie da się przewidzieć kilka miesięcy do przodu, bo w wielu stacjach zmienia się on z miesiąca na miesiąc – dodaje Bierzyński. Deklaruje, że do sprawy ubezpieczeń wróci, gdy rynek będzie bardziej przewidywalny.(MAZ, 13.03.2008)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










