Wszystkie główne stacje telewizyjne straciły widzów w styczniu
Wszystkie główne telewizje straciły widzów w styczniu w porównaniu z tym miesiącem w ub.r. – wynika z danych AGB Nielsen Media Research.
Liderem pozostaje TVP 1, którego udział w rynku spadł z 24,81 proc. do 23,95 proc. (stacja straciła 8 proc. widzów: spadek z 1,72 mln do 1,58 mln widzów). Największe straty poniósł drugi w zestawieniu TVP 2 – jego udział w rynku spadł z 19,75 proc. do 16,78 proc. (Dwójka straciła 19 proc. ubiegłorocznych widzów: spadek z 1,37 mln do 1,11 mln). Udział Polsatu spadł z 16,03 proc. do 15,92 proc. (a widownia zmniejszyła się o 5 proc.: z 1,11 mln do 1,05 mln). Natomiast udział w rynku TVN-u spadł z 15,56 proc. do 15,43 proc. (przy 6 proc. spadku widowni: z 1,08 mln do 1,02 mln). Udział w rynku kanału informacyjnego telewizji publicznej TVP Info w porównaniu z TVP 3, na bazie którego powstał, spadł z 4,43 proc. do 4,40 proc. (6 proc. spadek widowni: z 307 tys. do 290 tys.). Natomiast nieznaczny wzrost udziału w rynku zanotował kanał informacyjny TVN 24: z 2,60 proc. do 2,71 proc. (mimo 1 proc. spadku widowni: ze 180 tys. do 179 tys.). Z kolei ponadregionalna stacja TV 4 zmniejszyła udział w rynku z 2,12 proc. do 1,64 proc. (widownia Czwórki spadła o 27 proc.: ze 147 tys. do 108 tys.). Z 0,49 proc. do 0,73 proc. wzrósł zaś udział telewizji Puls (stacji przybyło 43 proc. widzów – wzrost z 34 tys. do 48 tys.).(RUT, 04.02.2008)










